اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

افزایش آگاهی مردم از کاربردهای علوم شناختی در زندگی

علوم شناختی یکی از حوزه‌های پراهمیت برای کشورها است. به همین دلیل فعالیت‌های ترویجی در این حوزه هر روز از گذشته پررنگ‌تر می‌شود.

افزایش آگاهی مردم از کاربردهای علوم شناختی در زندگی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این راستا ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی نیز ترویج این حوزه را مد نظر قرار داده است تا آگاهی از کاربردهای این فناوری در زندگی بالاتر رود.

در این زمینه سال گذشته توسط گروه آموزش، ترویج و منابع انسانی ستاد برای 20 برنامه تلویزیونی تولید محتوا شد و سالیانه 10 تا 20 درصد افزایش تولید محتوا برای این حوزه وجود دارد.

هدف این کارگروه کاربردی کردن علوم شناختی است تا تاثیر آن در زندگی مردم قابل لمس باشد. اینکه متخصصان حوزه علوم شناختی ترغیب شوند تا با مردم به زبان خودشان صحبت کنند تا موضوعات شناختی قابل درک شود.

سال گذشته نیز تمرکز این کارگروه روی گروه سنی کودکان و سالمندان بود تا این دو گروه بیشتر با علوم شناختی و مهارت های کاربردی آن آشنا شوند.

مخاطب شناسی برای تحقق هدف در این کارگروه انجام شد تا در فضای مجازی، رادیو، تلویزیون و حتی مطبوعات چه مخاطبانی وجود دارد. در همین خصوص برنامه ریزی شد تا در تمامی رسانه ها تولید محتوا متناسب با مخاطب وجود داشته باشد.

البته برای مخاطبان نسل جوان نیز پادکست هایی در حوزه علوم شناختی تهیه شد. پادکست «جهان شگفت انگیز مغز» در همین زمینه تولید شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول