اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تشکل‌های دانشجویی نباید حزب‌گرا و فردگرا باشند

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: تشکل‌های دانشجویی نباید حزب‌گرا و فردگرا باشند باید حامی گفتمانی مشخص و معیارگرا بوده تا در زمان عبور افراد و احزاب از خطوط قرمز خدمت به مردم دچار لکنت زبان نشوند.

تشکل‌های دانشجویی نباید حزب‌گرا و فردگرا باشند

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجتبی اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در میزگردی که در این خبرگزاری پیرامون نقش جنبش دانشجویی در انتخابات برگزار شد، گفت: امام راحل جمهوریت را به‌عنوان فرم و شکل حکومت برگزیدند تا آنچه شایسته یک ملت مسلمان است به دست همان ملت در آن حکومت اجرا شود.

اسدی ادامه داد: همین فرم جمهوریت برای اولین‌بار زمینه آزادی سیاسی و احقاق حقوق ملت را فراهم کرد حضرت امام (ره) از پیش‌ از انقلاب تشکیل حکومت جدید و تعیین سرنوشت کشور را مشروط به آراء مردم می‌دانستند به‌همین‌جهت توصیه همیشگی امامین انقلاب به مردم حضور آن‌ها در صحنه است چون برخلاف رژیم‌های گذشته حضور مردم در انتخابات تاثیر مستقیم می‌گذارد و ماحصل این انتخابات یک نتیجه واقعی است و امری تشریفاتی نیست.

وی افزود: حضور گسترده و مشارکت بالا و همچنین آگاهی در مشارکت امر مهم هر انتخابات است امروز و در دهه پنجم انقلاب اسلامی پاسداری از حق مسلم بنام انتخابات و تشویق آحاد جامعه به حضور فعالانه در این عرصه سیاسی از وظایف تشکل‌های دانشجویی است.

اسدی تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی نباید حزب‌گرا و فردگرا باشند باید حامی گفتمانی مشخص و معیار گرا باشد تا در زمان عبور افراد و احزاب از خطوط قرمز خدمت به مردم و ناکارآمدی‌های احتمالی دچار لکنت زبان و مصلحت‌سنجی نشوند.

وی ادامه داد: شأن و توان اقناعی تشکل‌های دانشجویی بالاتر از آنست که محدود به مصادیق شوند و از اشخاص حمایت کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه تهران اضافه کرد: تشکل‌ها باید دارای یک گفتمان مشخص باشند و در جهت تحکیم و تعمیق همان گفتمان عمل کنند زیرا اگر گفتمان مورد حمایت یک تشکل در کشور حاکم شد آن‌وقت است که باید مسئولیت آن را بپذیرد و با معیارهای همان گفتمان عملکرد نهاد حاکم را زیر نظر داشته باشد در واقع باید اصلح را باید با معیارها سنجید و انتخاب کرد و با همین معیارها و در موضع انتقاد سازنده آن را تا انتها رصد کرد.

وی گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که دانشجو و دانشگاه باید سیاسی باشد اما دچار سیاست‌زدگی نشود یکی از دغدغه‌ها و وظایف ما جلوگیری از همین سیاست‌زدگی هاست خصوصاً آن سیاست‌زدگی هایی که منجر به تجویزهای سلیقه‌ای و حتی گاهاً تشکلی هستند.

اسدی خاطر نشان کرد: برخی جریانات دانشجویِ سیاسیِ پیرو و فاقد درک و تحلیل و بینش سیاسی تشخیص درست از غلط می‌خواهندتا در دانشگاه به‌عنوان عنصر تبلیغاتی عمل کنند نگاهشان به دانشجو در حد یک بلندگوی تبلیغاتی است و بس. به‌همین دلیل برخی تشکل‌ها مرجعیت فکری خود را در فضای انتخابات از دست می‌دهند.

این فعال دانشجویی گفت: همین موجب می‌شود تا مردم دیگر توجه خاصی به آن‌ها نداشته باشند و مقبولیت مردمی خود را از دست بدهند تشکل‌های دانشجویی باید از این مسئله مبرا باشند مهم‌ترین دغدغه ما ایجاد همین درک و فهم تحلیل صحیح از فضای سیاسی انتخابات است چون جایگاه واقعی دانشگاه و دانشجو ارتقاء سطح بینش و تحلیل سیاسی جامعه است و نه کمتر از این باید فرای از جناح‌بندی و اشخاص جلوی آدرس‌های غلط و مغلطه های سیاسی ایستاد.

وی افزود: امروز باید آرمان‌خواهی کرد و آرمان‌های فراموش‌شده را مطالبه کرد. چون از آرمان‌خواهی های ضروری جامعه در انتخابات‌های اخیر عبور کردیم که نتیجه شد همین وضع کنونی آنچه امروز بر مردم و کشور می‌گذرد نتیجه عبور از همین آرمان‌خواهی است. امروز هم اگر مسئله مشارکت برای تشکل‌ها مهم باشد اصلی‌ترین راهکار آن مطالبه آرمان های اصیل انقلاب است که اساساً هیچ تعارضی با منافع مردمی ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول