اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

بخشنامه تعمیم دوره پیش‌دبستانی ابلاغ شد

به‌منظور برخورداری حداکثری کودکان پیش‌دبستانی از فرصت‌های آموزشی، «بخشنامه تعمیم دوره پیش‌دبستانی»، ابلاغ شد.

بخشنامه تعمیم دوره پیش‌دبستانی ابلاغ شد

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، «برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات برای تعمیم دوره پیش‌دبستانی» با تأکید بر مناطق دوزبانه دارای محرومیت و نیازهای ویژه، از طریق ایجاد فرصت‌های عادلانه آموزشی متنوع و باکیفیت، از وظایف حاکمیتی وزارت آموزش‌وپرورش است. در راستای اجرای این وظایف، «بخشنامه تعمیم دوره پیش‌دبستانی»، با دو زیر برنامه به ادارات کل استان‌ها، ابلاغ شد.

به‌منظور برخورداری حداکثری کودکان از فرصت آموزش‌وپرورش دوره پیش‌دبستانی تا قبل از ورود به دبستان و مدیریت چالش‌های ناشی از شیوع کووید 19، در سال تحصیلی جاری، دو زیر برنامه «تداوم فرآیند یادگیری نوآموزان پیش‌دبستانی ثبت‌نام‌شده» و «برگزاری کلاس‌های آمادگی برای کودکان بازمانده از دوره یک‌ساله پیش‌دبستانی»؛ در جهت تعمیم دوره پیش‌دبستانی به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ و در حال اجرا است.

در این بخشنامه تأکید شده است: مدیران کل استان‌ها موظفند با استفاده از اعتبارات ابلاغی ردیف‌های توسعه آموزش‌وپرورش پیش‌دبستانی و کیفیت‌بخشی، درآمدهای اختصاصی و اعتبارات استانی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون وبرون دستگاهی استان، نسبت به پوشش حداکثری و ارائه خدمات تربیتی پیش‌دبستانی به شیوه حضوری، مجازی ترکیبی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا، برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول