اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ساخت دستگاه تصفیه‌هوا بدون نیاز به مواد شیمیایی پاک‌کننده توسط شرکتی دانش‌بنیان

کیفیت هوا یکی از دغدغه‌های جدی در محیط‌های بسته است که دستگاه‌های تصفیه‌کننده به عنوان راه‌کاری برای این چالش استفاده می‌شوند.

ساخت دستگاه تصفیه‌هوا بدون نیاز به مواد شیمیایی پاک‌کننده توسط شرکتی دانش‌بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک بخش مهم و حیاتی از دستگاه‌های تصفیه کننده هوا، فیلترها هستند؛ استفاده از فیلترهایی که بتوانند به خوبی آلاینده‌ها را جذب کنند، یکی از دغدغه‌های سازندگان تجهیزات تصفیه هوا به شمار می‌رود.

اما توانمندی یک شرکت فناور، در این عرصه کارآمد افتاده و با تولید فیلترهای پیشرفته، تحولی در تولید و کارآمدی این تجهیزات به وجود آمده است.

 

ضرورت افزایش کیفیت هوا برای سلامت

شیوع ویروس کرونا نیز یادآوری دوباره‌ای بر اهمیت سلامت و کیفیت هوای تنفسی داشت و اهمیت آن را دوچندان کرد. بسیاری از مردم جامعه به دنبال ارتقای کیفیت هوای تنفسی در فضاهای داخلی ساختمان، به استفاده از این تجهیزات روی آورده‌اند.

بسیاری از دستگاه‌های تصفیه هوا نمی‌توانند ذرات بسیار کوچک را از بین ببرند در حالی‌که بخشی از عوامل‌ بیماری‌زا دارای ابعاد کمتر از یک میکرون هستند.

شرکت ایواز آریان گستر سامانه تصفیه هوا تولید کرده است که از آن برای تصفیه هوا فضای داخل خانه استفاده کرد. در این دستگاه‌ها با استفاده از اشعه فرابنفش، اثرات ضدباکتری ایجاد می‌شود، مشابه اکسیداسیون و  یونیزاسیونی که در حین فرآیند طبیعی تابش نور خورشید به وجود می‌آید را شبیه سازی می‌کند.

این ویژگی یونیزه کردن با واکنش‌های فوتوکاتالیستی عناصر موجود در این سامانه ترکیب شده است تا اثربخشی کل سیستم ارتقاء پیدا کند. این دستگاه‌ها اکسیدکننده‌های سازگار با محیط زیست را برای از بین بردن آلودگی‌های موجود در هوا و روی سطوح استفاده می‌کند.

این محصول ایران‌ساخت می‌تواند ضمن کنترل مداوم ذرات ریز معلق در هوا، باکتری‌های موجود در هوا را از بین برد. یکی مزیت‌های این فناوری آن است که نیازی به تعویض فیلتر ندارد و از مواد شیمیایی پاک‌کننده بی نیاز است. همچنین مصرف انرژی این سامانه کم بوده و هزینه‌های نگهداری آن نیز پایین است.

اما کاربرد این سامانه به استفاده در صنایع خانگی ختم نشده و علاوه بر محیط داخلی خانه‌ها، صنایع غذایی و کشاورزی، هتل‌ها و مراکز تفریحی، ساختمان‌های اداری قابل استفاده است.

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول