اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

نمکی: اولین تزریق واکسن‌های ایرانی در ماه جاری انجام می‌شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی در فازهای بعدی در تابستان پیش‌رو انجام می‌شود، گفت: اولین تزریق واکسن‌های ایرانی را در کنار واکسن‌های وارداتی در ماه جاری انجام می‌شود.

نمکی: اولین تزریق واکسن‌های ایرانی در ماه جاری انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سعید نمکی صبح امروز ضمن حضور در استان ایلام ‌در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه مردم ایلام مردمی ایثارگر، قانع و مقاوم هستند، گفت: اولین تزریق واکسن‌های ایرانی را در کنار واکسن‌های وارداتی در ماه جاری انجام خواهد شد؛ واکسیناسیون عمومی در فازهای بعدی در تابستان پیش‌رو انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی عطر و یاد شهدا در این کشور به مشام می‌رسد این کشور شکست‌ناپذیر است گفت: با اتکا به درون و حضور در میدان عزت و آبروی کشور حفظ می‌شود و در میدان است که ایران به فخر جهان رسیده است.

وزیر بهداشت گفت: افتخار مردم ایلام این است که میزبان زائران ابا عبدالله الحسین(ع) هستند.

وی در ادامه با تقدیر از مسوولان و رسانه‌ها و اقشار مختلف در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای کنترل و مهار این بیماری گفت‌: پایین آمدن آمار مبتلایان‌، بستری‌ها و فوتی‌ها نتیجه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

نمکی ادامه داد: امسال و سال گذشته پربارترین دوران ساخت و ساز زیرساخت‌های نظام سلامت در کشور بوده است و امیدواریم زودتر از آنچه که در سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ اشاره کردیم، بتوانیم واکسیناسیون را به پایان برسانیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر تست مجدد همه موارد ورودی از مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی، از مبدا عراق به کشورمان گفت: موارد متعددی از آزمایشات PCR منفی از مسافرینی که با مبدأ کشور عراق وارد جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، در مرز‌های زمینی جمهوری اسلامی ایران با بررسی مجدد مثبت هستند.

نمکی تصریح کرد: تعداد قابل توجهی با اتکا به تست منفی از آزمایشگاه کشور عراق با هواپیما به مشهد می‌روند و در مقصد نیز دوباره مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند، لذا تمامی دستورالعمل‌های قبلی مبنی بر اجازه ورود با تست منفی انجام شده در کشور عراق منتفی و همه موارد ورودی از مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی باید تست مجدد شوند.

وی با بیان اینکه همجواری با عراق، شیوع کرونا انگلیسی و تحمل پیک چهارم کرونا می‌توانست بحران انسانی را در این استان به وجود آورد، افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی تجربه ارزشمند و موفقی در مدیریت بر کرونا بود و استان ایلام رکورد مدیریت بر کرونا را در شرایطی موفق به انجام رساند.

نمکی ادامه داد: ما در اوج سخت کرونا یک هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی را ایجاد کرده‌ایم و بیش از سه هزار اتاق آی سی یو به وجود آورده‌ایم.

وی به اضافه شدن ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی خانه بهداشتی مرکز بهداشت درمانی نیز اشاره کرد و افزود: بیمارستان ۳۷۵ تختخوابی استان ایلام نیز تا پایان این دولت به بهره برداری خواهد رسید؛ این بیمارستان حداکثر تا ۶۰ روز آینده باید بیمار پذیرش کند.

نمکی تصریح کرد: نخستین دستگاه رادیو‌تراپی به قید فوریت به استان ایلام اختصاص یافته و نمی‌پذیرم که استانی فاقد دستگاه رادیو تراپی باشد و همچین تا پایان خردادماه واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر بالا ۶۰ سال و بیماران صعب‌العلاج و خاص انجام و در تابستان واکسیناسیون عمومی را شروع خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۸/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول