اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حمایت هیات رئیسه فراکسیون شهید دیالمه از تمدید ریاست قالیباف در مجلس

هیات رئیسه فراکسیون شهید دیالمه از تمدید ریاست محمدباقر قالیباف حمایت کرد.

حمایت هیات رئیسه فراکسیون شهید دیالمه از تمدید ریاست قالیباف در مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، هیات رئیسه فراکسیون شهید دیالمه با صدور بیانیه‌ای از تمدید ریاست محمدباقر قالیباف حمایت کرد. 

متن این بیانیه به شرح ذیل است: 

هوالحکیم
نکاتی مهم درباره انتخاب هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ـ اجلاسیه دوم
«شما در کرسى‌هاى مجلس، هیئت رئیسه‌ى محترم در جایگاه ریاست و مدیریت،...؛ با این روش باید نگاه کرد. امانتى است، این امانت را بایستى ادا کنیم؛ اِنَ اللهَ یَأمُرُکُم اَن تُؤَدُوا الاَمانتِ اِلى‌ اَهلِها. اداى امانت هم به این است که آنچه وظیفه‌ى ما است بشناسیم و در حد وسع - بیش از آن هم از ما نخواسته‌اند - و توان، براى آن تلاش کنیم و تا جایى که می‌توانیم بدویم.» (رهبر حکیم انقلاب ـ 04/03/1393)
همکاران گرامی! نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
در شرایط سخت و حساس امروز کشور و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، حفظ وحدت، ثبات و اقتدار مجلس شورای اسلامی در امور مختلف و حرکت در مسیر تحقق «مجلس انقلابی» و تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، با تداوم مدیریت جهادی و هوشمند، می توان پاسخ معتبری به «امید و انتظار مردم» داد و با اقدامات عملی و ملموسِ قانونی و نظارتی و با شناخت و به‌خدمت گرفتن ظرفیت‌ها و توانایی‌های نمایندگان جامه عمل پوشاند تا مایه عزت و افتخار کشور شود. 
هیات رئیسه فراکسیون شهید دیالمه حسب وظیفه‌ای که در خود احساس کرده و به عنوان نمایندگانی که خودشان برای هیچ یک از کرسی های هیات رئیسه داوطلب نیستند، به منظور تداوم نقاط قوت متعدد و دستاوردهای بزرگ سال نخست در حوزه اقتصاد و معیشت، سیاست خارجی و فرهنگ و نیز رفع برخی نقاط ضعف، نظر همکاران محترم را به شاخصها و معیارهای زیر جلب می نماید تا در صورت صلاحدید در انتخاب خود مدنظر قراردهند:
1. تداوم مدیریت جناب آقای دکتر قالیباف در کرسی ریاست مجلس بویژه با رای بالاتر نسبت قبل، پشتوانه اقدامات مجلس انقلابی در اجلاسیه دوم خواهد بود؛ بویژه مواضع انقلابی و فداکارانه اخیر ایشان بیشتر باید مورد عنایت عملی قرار گیرد.
2. عملکرد مجلس یازدهم هرچند در مواردی با انتقاداتی از جانب خود ما نمایندگان همراه بود، در مجموع بسیار قابل دفاع است، لذا بهتر است میزان تغییر در هیات رئیسه به نحوی نباشد که تلقی افکار عمومی نارضایتی عموم نمایندگان باشد. لذا کمترین تغییرات با لحاظ شاخص‌های بعدی توصیه می شود.
3. از آنجا که احتمال پیروزی نامزد جریان انقلاب در انتخابات پیش‌رو جدی است، هر نماینده بزرگواری که احتمال می‌دهد از سنگر مجلس به سنگر دولت برود، فقط اگر بنای حضور در دولت را ندارد، داوطلب عضویت در هیات رییسه مجلس شود تا احترام به رای همکاران رعایت شود.
4. اداره صحن در کسوت نایب رئیسی و دبیری و نیز انجام خدمت در هیات نظار، به توانمندی و وقت گذاری های خاصی نیاز دارد که همکاران در این یکسال با توانمندی و وقت گذاری خود و همکاران کاملا آشنا شده اند. تقسیم جغرافیایی و قومیتی و امثال آن نباید جای معیار و ملاک های توانمندی را بگیرد.
5. رهبر انقلاب در آغاز به کار مجلس یازدهم توصیه هایی فرمودند که از جمله موارد زیر در انتخاب پیش رو بسیار راهگشاست:
5.1. توجه به «درهم‌تنیدگی تجربه‌ی مجرّبان با شور و حرارت جوانان و تازه‌واردان، مسابقه در عمل پاکیزه و نیکو و عدم مسابقه در احراز این یا آن جایگاه»
5.2. عدم «سرگرم شدن نماینده به حواشی زیان‌بار، یا وارد کردن انگیزه‌های ناسالم شخصی و جناحی، یا سهل‌انگاری در کار، یا دسته‌بندی‌های احیاناً ناسالم قومی و منطقه‌ای و قبیله‌ای»
6. یکی از افتخارات مجلس یازدهم، جوانگرایی است که هم فرصت است هم تهدید؛ فرصت آن موتور محرک شدن جوانان در تحول مجلس و تهدید آن خدای ناکرده عدم توجه به این توصیه رهبری است: «این جور نباشد که جوان ما اگر وارد یک مسئولیّتی شد، چشم به یک مقام بالایی بدوزد یا چشم به اندوختن مال دنیا داشته باشد. جوان، با اخلاص [کار کند]،... این دویدن دنبال موفّقیّتهای دنیایی کار را لنگ میکند. اگر کسانی باشند که کار را انجام بدهند لکن هدفشان اهداف دنیایی و رسیدن به مال و مقام و موقعیّت دنیایی و مانند اینها باشد، این جوری کار پیش نمیرود؛ کار با مجاهدت و اخلاص پیش خواهد رفت.»
7. "فسادستیزی" و "شفافیت" از جمله شعارهای مجلس یازدهم بود که فلسفه وجودی "فراکسیون شهید دیالمه" نیز پیگیری این موارد است. همکاران توجه کنند کسانی را در پیشانی مجلس بنشانند که در یک سال اخیر کارنامه بهتری در شفافیت و فسادستیزی داشته اند.
8. مهمترین کار مجلس در سال پیش رو، بررسی رای اعتماد به کابینه دولت سیزدهم خواهد بود. با توجه به ضرورت ایجاد تحول در دولت آینده و روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی، انتخاب مناسب هیات رئیسه می تواند تعامل منطقی و درست مجلس و دولت را با حفظ شان و جایگاه مجلس و بدور از آسیب‌های احتمالی تضمین نماید.

 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول