اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

افزایش ۶۳۴ میلیارد دلاری نوین سازی زرادخانه اتمی ارتش آمریکا

دفتر بودجه کنگره آمریکا از افزایش بیست و هفت درصدی نوین سازی زرادخانه اتمی آمریکا در سال جاری میلادی خبر داده است.

افزایش ۶۳۴ میلیارد دلاری نوین سازی زرادخانه اتمی ارتش آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس رسانه‌های آمریکایی از افزایش بودجه تسلیحات اتمی ارتش آمریکا خبر دادند.

به نوشته وبگاه «دیفنس وان» بر اساس گزارش دفتر بودجه کنگره آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد، برآورد هزینه جایگزینی و به روزرسانی بمب افکن‌های اتمی، زیردریایی‌های مجهز به موشک اتمی و موشک‌های قاره پیما مجددا افزایش یافته و از 315 میلیارد دلار در سال 2015 به 494 میلیارد دلار در سال 2019 و اکنون به 634 میلیارد دلار رسیده که نشان از افزایش 28 درصدی دارد.

در این گزارش افزایش 140 میلیارد دلاری هزینه سامانه‌های اتمی و تسلیحات همچون موشک‌عای قاره پیما بیشترین جهش را داشته است.

 دربخشی از این گزارش آمده است: «هزینه‌های پیش بینی شده برای فرماندهی ، کنترل ، ارتباطات و سامانه‌های هشدار سریع نیز بسیار افزایش یافته و اگر هزینه‌های کامل بمب افکن‌های B-52 و B-21 نیز در نظر گرفته شود، کل هزینه 711 میلیارد دلار خواهد بود.»

این دومین بار است که دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی‌های خود را برای هزینه‌های نوسازی نیروهای اتمی ایالات متحده افزایش می‌دهد.

سناتور «اد مارکی» از قانونگذاران آمریکایی خواستار بحث و بررسی در مورد هزینه بالای جایگزینی تسلیحات اتمی آمریکا شده است. وی روز دوشنبه از لایحه جدیدی برای کاهش 73 میلیارد دلار از بودجه تسلیحات اتمی  ایالات متحده رونمایی کرد.

وی گفت: «ایالات متحده می‌تواند به متحدان ما اطمینان دهد بدون سرمایه گذاری دیوانه وار در استفاده بیش از حد از سلاح‌های اتمی، دشمنان ما را متوقف خواهد کرد.»

پیشتر در گزارش‌ها آمده بود که آمریکا در برنامه بازنگری اتمی خود قصد توسعه موشک‌های بالستیک زیردریایی، موشک‌های کروز دریایی و افزایش تولید پلوتونیوم برای جنگ افزارهای اتمی را دارد. آمریکا قصد دارد 15 میلیارد دلار در زمینه ارتقاء سامانه‌های شلیک بمب اتمی از جمله هواپیمای تاکتیکی، مدیریت کنترل کلاهک‌های اتمی ویژه شلیک از هواپیما سرمایه گذاری کند. این کشور  همچنین قصد دارد 77 میلیارد دلار در زمینه تجهیزات مخابراتی مرتبط با مقر فرماندهی اتمی و سامانه‌های هشدار سریع مرتبط با امور اتمی سرمایه گذاری کند.

آمریکا تنها کشور جهان معاصر است که از بمب‌ اتمی علیه بشریت استفاده کرد. این کشور  در پایان جنگ جهانی دوم، دو عملیات اتمی علیه  ژاپن انجام داد و با دو بمب اتمی شهرهای «هیروشیما» و«ناگازاکی» را بمباران کرد که در نتیجه  آن بیش از صدهزار نفر جان باختند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول