اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۲۹ درصد گیلانی‌ها جز پرمصرف‌های برق/ مصرف برق ۱۰ درصد افزایش‌یافته است

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان، ۲۹ درصد مشترکان گیلانی کلاً پرمصرف‌اند و علاوه بر آن مصرف برق در گیلان نیز به‌طورکلی نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش‌یافته است.

۲۹ درصد گیلانی‌ها جز پرمصرف‌های برق/ مصرف برق ۱۰ درصد افزایش‌یافته است

محمد اسماعیل هنرمند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت مصرف برق توسط مشترکان گیلانی در سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته با مصرف ۱۸۰۰ مگاوات برق از پیک‌بار در مردادماه عبور کردیم.

وی با اشاره به اجرای ۴۰۰ مرحله‌ای طرح تاب‌آوری شبکه برق در گیلان، افزود: این طرح در سال جاری نیز دنبال شده و امیدواریم تا یک هزار مرحله در استان به جهت عبور در بحران‌ها اجرائی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از تجهیز ۲۴ درصد شبکه برق به کابل خود نگه‌دار خبر داد و گفت: طی سال گذشته یک هزار کیلومتر شبکه برق با سیم مسی با کابل‌های خود نگهدار تجهیز شده است.

هنرمند با اشاره‌ به برنامه شرکت برق در جهت تجهیز شبکه برق به کابل خود نگهدار، گفت: در سال جاری ۲۰۰۰ کیلومتر از شبکه برق قدیمی به کابل خود نگهدار تجهیز خواهد شد.

وی از بدهی بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومانی مشترکین برق در گیلان خبر داد و گفت: توسعه خدمات شرکت برق در استان منوط به پرداخت مطالبات میلیاردی مشترکان در بخش خانگی و صنعتی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان همچنین با اشاره به طرح برق امید نیز، بیان کرد: در این طرح مشترکین به سه دسته خوش مصرف، کم‌مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و با توجه به آمارهای موجود ۱۶ درصد مشترکین استان کم‌مصرف، ۴۵ درصد خوش مصرف، ۲۹ درصد پرمصرف و ۱۰ درصد مشترکین به‌هیچ‌وجه مصرفی ندارند.

هنرمند با اشاره به قطعی برق این روزهای مشترکان نیز مطرح کرد: کاهش ذخیره آبی پشت سدها، افزایش دمای هوا، رمز ارز دیجیتال، تعمیرات نیروگاه‌ها و تحریم‌ها از اهم دلایل قطعی برق در گرمای زودرس سال جاری است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در گیلان نسبت به مدت مشابه سال پیش، خاطرنشان کرد: در تابستان سال قبل علیرغم اینکه تمام کولرها وارد مدار شده بودند رشد مصرف پنج درصد بود اما امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش شاهد رشد ۱۰ درصدی مصرف برق هستیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول