اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«بازار ضایعات» در همدان احداث می شود

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان از احداث «بازار ضایعات» به منظور ساماندهی و جمع آوری اصولی، نگهداری، تبدیل و بازیافت مواد قابل بازیافت در شهر همدان خبر داد.

«بازار ضایعات» در همدان احداث می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین مردانی عصر امروز در کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: محل مشخصی در طرح توسعه سایت فعلی دفع پسماندها به متراژ ۱۲ هکتار واقع در جاده همدان – تهران جانمائی شده که اجرای این طرح نیازمند تامین ۳۰ هکتار زمین مضاعف از سوی اداره کل منابع طبیعی است و در حال پیگیری موضوع هستیم.

وی با اشاره به بازنگری طرح موردنظر از آبان ماه سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: این طرح با هدف ایجاد کسب و کارهای اصولی و جمع آوری استاندارد و بهداشتی پسماندهای خشک، جلوگیری از جمع آوری پسماندهای غیر مجاز (پسماندهای عفونی و...)، جلوگیری از سرقت مبلمان و تاسیسات شهری و جلوگیری از گسترش قارچ گونه این مشاغل در بافت شهری و مسکونی صورت گرفته است.

سرپرست معاون خدمات شهری شهرداری همدان تصریح کرد: برنامه اجرائی و عملیاتی طرح مورد نظر با محوریت انتقال مراکز جمع‌آوری ضایعات و واحدهای بازیافت پسماند که نزدیک به ۱۲۰ مرکز در شهر همدان و تعداد کثیری در سایر نقاط  موجود هستند؛ صورت می‌گیرد.

وی گفت: این برنامه با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط شامل استانداری، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره صنایع، دادگستری، نیروی انتظامی و سایر ادارات انجام می‌شود.

مردانی با تاکید بر ساماندهی این مشاغل به لحاظ تکلیف قانونی خود و حمایت از این قشر آسیب‌پذیر گفت: از زمان آغاز مجدد این طرح تاکنون، چندین مورد اعتراض و تجمع در برابر انجام دوباره این طرح و ضابطه‌دار کردن موضوع فعالیت اشخاص شاغل در این مشاغل صورت گرفته که با توجه به شرایط کنونی ادامه کار مستلزم بررسی بیشتر و همکاری سایر نهادهای اجرائی و نظارتی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از احداث بازار پرندگان اشاره کرد و گفت: شهرداری همدان برای ساماندهی کسب و کار پرنده‌فروشی، چندسال پیش اقدام به راه‌اندازی بازارچه موقت پرنده فروشان کرد، اما این مکان با توجه به شمار بالای پرنده‌فروشی ها و به لحاظ وسعت کافی نبود.

سرپرست معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: این وضعیت نسبت به سال‌های قبل بهتر شده اما با توجه به اینکه از سایر استان‌های کشور هم برای خرید و فروش پرنده به این محل مراجعه می‌کنند، این مکان جوابگو این شمار از پرندگان نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه بی‌توجهی به بهداشت محیط، ازدحام جمعیت و نزدن ماسک گوشه‌ای از مشکلات بازارچه موقت پرندگان در این روزهای کرونایی است بیان کرد: در این راستا شهرداری ایجاد بازار پرندگان را اولویت اقدامات خود قرار داده و در حال حاضر در حال رایزنی با سرمایه گذار هستیم.

مردانی با بیان اینکه این بازار به وسعت ۱۴ هزار متر مربع در روبروی باغ بهشت با مشارکت شهرداری منطقه ۳ در حال بهره‌برداری و در مرحله  آماده سازی زمین مذکور است که پروژه‌ای بزرگ و فاخر در خور شان مردم همدان خواهد بود گفت: تا بهره‌برداری از این فضای اصلی نیز این واحدهای پرنده‌فروشی در بازار موقت پرنده‌فروشان، فضایی با ۶۴ غرفه در انتهای خیابان فرات مشغول به کار خواهند بود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول