اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تلاش گروهی از جوانان مشهدی برای پاسخ به شبهات انتخاباتی مردم

گروهی از جوانان مشهدی شامل دانشجویان و طلاب برای پاسخ به شبهات انتخاباتی به میان مردم می‌روند تا از طریق گفت‌وگو و اقناع زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

تلاش گروهی از جوانان مشهدی برای پاسخ به شبهات انتخاباتی مردم

محمدرضا عبدالله‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، فضای گفت‌وگو، اقناع و پاسخ به شبهات و سوالات مردم را از اصلی‌ترین مقوله‌های اجتماعی انتخابات دانست و اظهار کرد: در همین راستا با همکاری جمعی از جوانان انقلابی، گروهی با نام «ستاد مشارکت حداکثری» تشکیل دادیم.

عضو ستاد مشارکت حداکثری با بیان اینکه صحبت از نزدیک با مردم از مؤلفه‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری است، افزود: این ستاد از ماه مبارک رمضان راه‌اندازی شد و به صورت عملیاتی گفت‌وگو با مردم را شروع کرده است؛ پنج شب گذشته در پارک ملت، چهارشنبه در احمدآباد و دیروز هم در ساختمان این گفت‌وگو را کردیم.

وی با بیان اینکه این روند تا انتخابات و به یاری خدا تا بعد از انتخابات ادامه دارد، مهمترین بخش عملیات را ترغیب شهروندان به حضور حداکثری پای صندوق رأی دانست و گفت: افراد درخواست دادند تا ما در منطقه آن‌ها نقش خود را ایفا کنیم اما بنا بر آنچه مدنظر ستاد قرار گرفته است، ما یک بار برای آموزش به منطقه آن‌ها رفته و خودشان در روزهای بعد این کار را انجام می‌دهند.

عبدالله‌آبادی، مسؤول ستاد مشارکت حداکثری را حجت الاسلام محمد جلال از اعضای اسبق جنبش دانشجویی اعلام و تشریح کرد: مؤلفه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی، پاسخ به شبهات، تجربه‌نگاری و روش تخاطر با افراد، فن بیان و روش‌های مناظره از سرفصل‌های آموزش ما به افراد، برای اجرای طرح در محله خودشان است.

عضو ستاد مشارکت حداکثری افزود: ما بنا داریم این طرح را در تمام مناطق شهر اجرا کنیم، به صورت پایلوت سه منطقه از شهر را رفته‌ایم تا فضای رسانه‌ای ایجاد شود و مناطق دیگر بفهمند که این اتفاق در حال رخ دادن است تا پای کار بیایند و نقش‌آفرینی را ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: تا کنون حدود پنج مجموعه در مشهد، سه مجموعه در شهرستان‌های سبزوار و تربت حیدریه و از استان‌های دیگر مانند تهران، اصفهان و شیراز درخواست‌هایی مبنی آموزش افراد داشته‌ایم، بناست که یا عزیزان به مشهد بیایند یا ما آموزش را به صورت مجازی به آن‌ها بدهیم و به کار آن‌ها نظارت داشته باشیم.

عبدالله‌آبادی در خصوص واکنش مردم به این حرکت خودجوش گفت: با توجه به فضایی که حاکم بر جامعه است، بعضی از مردم حرف‌های ما را قول نمی‌کردند اما برخی پس از شنیدن پاسخ شبهاتشان پی می‌بردند که واقعا وضعیت آن‌طور که فکر می‌کردند نیست، بعضی از قبول نکردن‌ها ریشه در تبلیغات ضدنظام فضای مجازی و ماهواره دارد، با استمرار این فضا آن مشکلات هم رفع می‌شود.

عضو ستاد مشارکت حداکثری در پایان خاطرنشان کرد: منشأ ایجاد این ستاد مشارکت حداکثری، هیأت دانشجویی رایه الهدی بود که ابتدا از افراد دانشجو تشکیل و سپس جدا از الحاق خیل کثیری از دانشجویان، جمعیتی از طلاب هم به جمع ما اضافه شدند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول