اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

330 میلیارد تومان پروژه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان آماده بهره‌برداری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه برای پروژه‌های که در آستانه بهره‌برداری قرار دارند و برخی نیز به بهره‌برداری رسیده‌اند حدود ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده، گفت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعال شده اند و برخی‌ها نیز در صف اجرایی قرار دارند.

330 میلیارد تومان پروژه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان آماده بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هیئت‌رئیسه و مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان امروز با ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و در رابطه با افزایش تعاملات رسانه‌ای، مطالبه گری در حوزه سلامت و همچنین حمایت‌های صنفی اصحاب رسانه رایزنی و گفت‌وگو کردند.

ارسلان سالاری در این نشست با اشاره به عقب‌ماندگی‌های عدیده در گیلان به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان اظهار کرد: استان گیلان در بسیاری از شاخص‌های سلامت، کشاورزی، گردشگری و غیره از میانگین کشوری عقب بوده و دیدن این‌همه عقب‌ماندگی در حوزه های مختلف با توجه به شرابط اقلیمی استان، مایه تأسف انسان می‌شود.

وی با اشاره به برخی از چالش‌های روزمره مردم گیلان افزود: مردم استان با توجه به مواهب خدادای فراوان که در جای جای این استان قرار دارند، از بسیاری از امکانات و زیر ساخت های ضروری بی بهره اند، در حالی که استان گیلان یک استان گردشگر پذیر و در واقع متعلق به همه مردم ایران است و دو رودخانه‌ای که از وسط شهر رشت عبور می‌کنند به‌جای اینکه محور توسعه و زیبایی شهر باشند، موجب آلایندگی زیست‌محیطی و باعث خجالت مردم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه وضعیت موجود ارائه خدمات در گیلان زیبنده مردم نیست، گفت: رسانه‌ها می تواتند در مقوله آموزش جامعه، تبیین مشکلات و همچنان مطالبه گری مسوولان کمک کنند تا گیلان به جایگاه واقعی خود در کشور دست یابد.

سالاری با اذعان به اینکه پس از ۳۰ سال از تأسیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان زیرساخت‌های ما اصلاً مناسب نیست، تصریح کرد: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود وضعیت موجود، کارهای زیادی برای ارتقای سطح بهداشت، درمان و سایر مسائل حوزه سلامت باید انجام شود و در این مسیر می طلبد تا همه به دانشگاه علوم پزشکی گیلان کمک کنند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات و موانع توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال‌های اخیر بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان دو سال پیش بالغ‌بر ۶۷۰ میلیارد تومان بدهی داشت، معوقات پرسنلی به بالای ۲۴ ماه رسیده بود و بسیار مهم تر اینکه فاصله برخورداری مردم از زیرساخت‌های درمانی در شهرستان‌ها با حداقل مرکز استان، بسیار معنا دارد بود و مردم مجبور بودند برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی به ویژه در بخش تصویربردای تشخیصی مرکز استان و یا به استان‌های دیگر مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فرسودگی ابنیه‌ی بخش بهداشت و درمان استان به‌ویژه در رشت گفت: برخی از بیمارستان‌ها مثل پورسینا و رازی همچون بیمارستان‌های جنگ زد هستند و امروز این بیمارستان ها زیبنده مردم استان نبستند.

سالاری با بیان اینکه برای تغییر وضعیت موجود سعی کردیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی دو سال اخیر به‌جای ایستادن و منتظر شدن تا بودجه لازم از مرکز به این دانشگاه سرازیر شود، تلاش کرده تا از تمامی ظرفیت‌های وزارت بهداشت، برنامه‌وبودجه، ارتش و سپاه و سایر سازمان‌ها استفاده کند و در این مسیر از سطح کارشناسان تا سطح مدیران کل در سازمان‌های مذکور پیگیری کرده است.

وی با بیان اینکه پیگیری و مطالبه گری یقیناً نتیجه‌بخش است و این رویه باید از سوی همه برای توسعه همه‌جانبه استان دنبال شود، تصریح کرد: از سال ۸۳ آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان برون‌سپاری شده بودند و اکنون میلیاردها تومان برای احداث و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان‌ها استان هزینه شده، ۱۰ CT اسکن در بینارستان های گیلان نصب، راه‌اندازی و یا در حال راه‌اندازی است، درحالی‌که طی ۳۰ سال اخیر تنها سه CT اسکن وارد گیلان شده بود و صدها تخت درمانی و ICU در کنار سایر اقدامات در گیلان انجام‌شده که همگی در گرو پیگیری مستمر و مطالبه گرایانه مسؤولان دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه برای پروژه‌های که در آستانه بهره‌برداری قرار دارند و برخی نیز به بهره‌برداری رسیده‌اند حدود ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده، گفت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعال شده اند و برخی‌ها نیز در صف اجرایی قرار دارند.

وی همچنین جذب ۱۱۵ تن از اعضای هیئت‌علمی که سال‌ها در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعالیت داشتند اما بلاتکلیف بودند و همچنین انتقال حقوق و مزایای نیروهای طرحی به بند «و» و صرفه‌جویی در درامد اختصاصی دانشگاه را از دیگر اقدامات قابل‌توجه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی دو سال اخیر دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از تعامل رسانه‌ها با مدافعان سلامت در بحران کرونا و برگرداندن امید به جامعه با اطلاع‌رسانی اخبار حوزه سلامت گیلان افزود: گاهی انتشار یک حرف و کلمه رسانه می‌تواند مسیر آینده یک جامعه را تغییر دهد چراکه من معتقدم کمک و مساعدت در درازمدت مؤثر است همان‌گونه که کمک ۱۰ هزارتومانی شخصی در سال‌های بسیار دور، زندگی من را تغییر داده است.

سالاری با اشاره به اینکه اهل سیاسی‌کاری نیستم، بیان کرد: تمام تلاش من طی سال‌های خدمت در بالین بیمار و مسئولیت‌های دانشگاه همواره تلاش برای اصلاح، بهبود وضعیت موجود و همچنین کوشش در ارتقای بهداشت، درمان و آموزش بوده است.

وی همچنین با اشاره به مطالبه اصحاب رسانه مبنی بر قرار گرفتن آن‌ها در لیست دریافت‌کنندگان واکسن کرونا گفت: واکسیناسیون کرونا تابعی از پروتکل‌های کشوری است و درصورتی‌که این سهمیه به گیلان اختصاص پیدا کند یقیناً خبرنگاران میدانی گیلان در اولویت دریافت واکسن خواهند بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تقدیر از اطلاع‌رسانی، نقد و نظارت اصحاب رسانه اظهار کرد: همکاری رسانه با دانشگاه به‌ویژه در بحران کرونا بسیار اثرگذار، نزدیک و هدفمند بوده است.

فیروز نصیرزاده با اشاره به لحظه شناسی و اقدام فعالانه اصحاب رسانه در دوران مختلف افزود: بهترین دورانی که رسانه‌ها همکاری بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشتند در دوران کنونی است چراکه میدان را خوب می‌شناسند و متناسب با آن عمل می‌کنند.

وی با حائز اهمیت برشمردن رسانه‌ها در آگاهی بخشی به آحاد جامعه در بحران کرونا گفت: خوشبختانه در همان ماه‌های ابتدای شیوع ویروس کرونا آگاهی مردم نسبت به کرونا توسط رسانه‌ها، جراید و مطبوعات کاملاً انجام‌ گرفته است و اکنون جامعه بیش از هر زمان دیگری نسبت به مخاطرات ویروس کرونا، پیشگیری‌ها و درمان بیماری کووید ۱۹ هشیار و آگاه است.

جان نثاری رسانه با کادر درمان در دوران کرونا

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت رسانه در بحران کرونا اظهار کرد: اهمیت شرایط کنونی موجب شد خانه مطبوعات در دومین نشست امسال خود دیداری را با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی داشته باشد.

ابراهیم افشاری با بیان اینکه در دوران نخست شیوع کرونا می‌طلبید تا رسانه‌ها در جهت آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در خصوص ابعاد مختلف این بیماری وارد میدان شوند، افزود: رسانه از ابتدای شیوع بحران کرونا نشان داده با تولید اخبار خوب و مطالبه‌گر، دوشادوش کادر درمان جان نثاری کرده است.

وی همراهی رسانه‌ها در مطالبه گری را مثمر ثمر دانست و گفت: سیر مطالبه گری، سرازیر شدن امکانات و توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت بی‌شک با همراهی و مطالبه گری رسانه‌ها ممکن است.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات گیلان با تأکید بر اینکه رسانه‌های استان همچون گذشته همراه دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا رسیدن به نقطه مطلوب و برون‌رفت از وضعیت کنونی هستند، تصریح کرد: لازم است دانشگاه علوم پزشکی گیلان با فراهم کردن سازوکارهای مناسب، زمینه دریافت خدمات درمانی را برای اصحاب رسانه تسهیل کند.

ارتقای سطح خدمات بهداشت و درمانی در گیلان محسوس و قابل‌توجه است

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت بالای رسانه‌های مکتوب و الکترونیک در گیلان، اظهار کرد: مطبوعات مکتوب و رسانه‌های الکترونیکی گیلان به لحاظ تعداد رسانه در رده نخست تا دوم سطح کشور و در تولید سطح کیفی محتوا نیز پس از تهران و قم در رتبه سوم قرار دارد.

ابراهیم بهمنی جلالی با اشاره به غافلگیری اصحاب رسانه در تولید محتوا در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا افزود: به دلیل عدم دانش کافی از ویروس مهاجم کرونا و همچنین وضعیت ملتهب دوران سخت شیوع کرونا، فضای یاس و ناامیدی در همه بخش‌ها وجود داشت، اما خیلی زود رسانه، جایگاه و نقش خود را در بحران پیدا کرد.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های عدیده حوزه‌های مختلف استان به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان گفت: در سالهای گذشته، بودجه‌های جذب‌شده در گیلان بسیار ناچیز بود اما از زمانی که سالاری مسؤولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان را پذیرفته، همت، تلاش و پیگیری مضاعف ایشان در ابعاد مختلف موجب شده تا بودجه‌های کلانی در گیلان جذب شده و خوشبختانه سطح و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش‌های بهداشت و درمان ارتقا پیدا کند.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه ارتقای سطح خدمات بهداشت و درمانی در گیلان محسوس و قابل‌توجه است، گفت: وزیر بهداشت باوجود رئیس دانشگاهی پیگیر و مطالبه‌گر و پرتلاشی همچون دکتر سالاری باید به خود ببالد.

بهمنی جلالی با اشاره به نجابت اصحاب رسانه و منع خودخواهی‌ها در استفاده از فرصت‌ها خاطرنشان کرد: برخی از اصحاب رسانه و خبرنگاران در مواجه با بیماری‌ها گرچه بسیار نیازمند هستند بنا بر نجابت و حجبی که دارند از طرح تقاضاها خودداری می‌کنند که لازم است دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت حمایت از رسانه‌ها ، حمایت‌های تشویقی و پشتیبان را تدارک ببیند.

وی با بیان اینکه ۵۲۳ رسانه مکتوب و الکترونیکی دارای مجوز در استان وجود دارد، گفت: همان‌گونه که پیگیری رئیس دانشگاه در بسیاری از بخش‌ها مثمر ثمر بوده ، امیدواریم در واکسیناسیون خبرنگاران میدانی که در صف مقابله با بیماری کرونا قرار دارند نیز پیگیری‌هایی صورت بگیرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول