اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تکمیل طرح پساب سمنان ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: برای اجرای طرح پساب سمنان دست‌کم دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تکمیل طرح پساب سمنان ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد سه‌شنبه شب در نشست تسریع در اجرا و تکمیل طرح نیمه‌تمام پساب سمنان در سالن کوثر استانداری سمنان اظهار کرد: اجرای طرح پساب سمنان باید بر اساس زمان‌بندی در گام اجرایی قرار گیرد و بی‌برنامگی در تکمیل طرح‌های اقتصادی و عمرانی علت هدر رفت منابع مالی و انسانی است.

وی افزود: ۷۸ کیلومتر و ۳۷ هزار انشعاب پساب با سرمایه‌گذاری شهرداری سمنان در مدت سه سال تکمیل شود و روند اجرای این طرح شتاب گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: اگر سرمایه‌گذار هندی به تعهدات خود عمل می‌کرد این طرح با حداقل هزینه به بهره‌برداری می‌رسید؛ اما اکنون برای اجرای این طرح دست‌کم دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شریفی‌نژاد بیان کرد: کم‌آبی یکی از چالش‌های اساسی در استان سمنان است که با اصلاح و استفاده بهینه از منابع برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی باید اقدام کرد.

تکمیل نشدن طرح پساب فرصت سرمایه‌گذاری‌ را سلب می‌کند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: مبحث کم‌آبی یکی از مشکلات جدی در استان سمنان است و توسعه اقتصادی، صنعتی و معدنی در این دیار منوط به رفع مشکل کم‌آبی است.

امیر خلیلی‌خواه اضافه کرد: حتی کم‌آبی در مبحث حوزه شهر و خدمات شهری هم تأثیرگذار است و باید با استفاده بهینه از منابع موجود و با نگاه به انتقال آب از سایر حوزه‌ها، برای رفع این دغدغه اساسی اقدام کرد.

وی ادامه داد: پسابی که در حوزه شهری در حال تولید است باید ساماندهی شود و نباید بی‌حساب و کتاب از پساب که از آن در جامعه جهانی به‌عنوان طلای خاکستری یاد می‌شود، بی‌تفاوت عبور کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان افزود: از سال ۹۴ و ۹۵ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری یک شرکت خارجی برای طرح پساب سمنان منعقد شد؛ اما به دلایلی این طرح نیمه‌تمام ماند و شهرداری سمنان به‌عنوان سرمایه‌گذار جدید باید هر چه سریع‌تر این طرح مهم را در گام اجرایی قرار دهد.

خلیلی‌خواه گفت: قرار است با تخصیص ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از محل پساب سمنان به بخش صنعت و با هزینه اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی برای دو هزار نفر در آینده نزدیک یک واحد صنعتی راه‌اندازی شود و تکمیل نشدن طرح پساب، فرصت سرمایه‌گذاری‌های جدید را سلب می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان خاطرنشان کرد: باید همه با هم و با تلاش و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح پساب سمنان تلاش کنیم.

آبرسانی سیار به ۸۳ روستای استان سمنان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: به دلیل کاهش بارش‌ها به‌احتمال‌زیاد در تابستان امسال به ۸۳ روستای استان سمنان آبرسانی سیار انجام می‌شود.

محمد طاهری ادامه داد: میزان بارش‌ها در استان سمنان در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه دوره زمانی میان‌مدت ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۲ هزار انشعاب و ۵۰ درصد طرح پساب سمنان در گام اجرایی قرار گرفته است،‌ افزود: دو مدل تصفیه‌خانه برای پساب سمنان باید انجام شود و تصفیه‌خانه کنونی هم باید ارتقا یابد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول