اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

عوامل دومین کنگره ملی چهارهزار شهید استان یزد تجلیل شدند

همزمان با فرا رسیدن سالروز سوم خرداد، عملیات الی بیت المقدس، مراسم گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس و تجلیل از عوامل و دست اندرکاران دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده در استان یزد برگزار شد.

عوامل دومین کنگره ملی چهارهزار شهید استان یزد تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، در این مراسم که شامگاه دیروز با حضور فرمانده ارشد سپاه الغدیر، مدیران کل استان، دبیران کمیته‌های مختلف کنگره ملی و فرماندهان نواحی مقاومت بسیج استان برگزار شد، یاد و خاطره سردار فیض از یادگاران دفاع مقدس نیز گرامی داشته شد.

سردار رضا پورشمسی در این مراسم با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: تبیین و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله مهمترین رسالت مسئولان و دست اندرکاران در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مدیران نظام از دستاوردهای دفاع مقدس حراست کنند

فرمانده ارشد سپاه الغدیر در ادامه عملیات آزادسازی خرمشهر را یکی از منحصربفرد ترین عملیات های نظامی ایران در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: کل مناطق اشغالی که دشمن در ابتدای جنگ از خاک ایران اسلامی تصرف کرده بود، ۲۰ هزار کیلومتر مربع بود و این در حالی است که منطقه عملیاتی الی بیت المقدس به تنهایی پنج هزارو ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت داشت.وی با بیان این که عملیات الی بیت المقدس در آزادسازی خرمشهر نماد بارز ایستادگی و نصرت الهی است، افزود: ملت ایران ملت شهادت است و قدرت خود را از توکل به خدا و تبعیت محض از ولایت فقیه می گیرد.

سردار پورشمسی آمادگی کامل دشمن را از دیگر ویژگی های منحصربفرد عملیات الی بیت المقدس دانست و تصریح کرد: شاید در سال‌های آینده هم هیچ کدام از ارتش ها و قدرتهای نظامی منطقه قادر نباشند این چنین عملیاتی را که توسط فرماندهای ۲۰ ساله ایرانی طراحی و اجرا شده است را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات بدست آمده قریب به ۶۰ درصد تجهیزات خودروی عراق در محدودیت عملیاتی الی بیت المقدس حضور داشتند و ارتش عراق با شش لشکر اصلی، ۱۹ تیپ مستقل و ۳۰ گردان مجهز به انواع سلاح هم نتوانست در برابر اراده رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کند.

فرمانده سپاه الغدیر با اشاره به ایثارگری های شهیدان حاج احمد متوسلیان، شهید احمد کاظمی و شهید خرازی، تأکید کرد: ایستادگی رزمندگان دفاع مقدس غروری ماندگار برای انقلاب اسلامی و ملت شهید پرور ایران است.

در پایان این مراسم از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان به عنوان روئسای کمیته های اجرایی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد و مسئولان اقشار مختلف بسیج به عنوان دبیران کنگره تجلیل شد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول