اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

فعالیت‌های مربوط به اقامه نماز از جنس کارهای اداری و سازمانی نیست

نماینده ولی فقیه در استان قم تصریح کرد: فعالیت‌های مربوط به اقامه نماز از جنس کارهای اداری و سازمانی نیست، بلکه از امور اعتقادی به شمار می‌رود.

فعالیت‌های مربوط به اقامه نماز از جنس کارهای اداری و سازمانی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در نخستین جلسه شورای اقامه نماز استان قم در سال جاری که در دفتر تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با حضور استاندار قم و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت سوم و چهارم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و نیز روز مقاومت دزفول اظهار کرده : این ایام افتخار آمیز مصادف شده با پیروزی ملت مظلوم فلسطین بر رژیم صهیونیستی که بی شک نتیجه و ثمره مقاومت آن‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: خردادماه نماد مقاومت و ایستادگی مردم ما و قیام برای خداست و ما باید یاد شهدای والامقام ایام الله این ماه عزیز را هر چه بیشتر و بهتر گرامی بداریم.

وی همچنین با اشاره به لزوم سپاسگزاری از خدای متعال بابت همه نعمت‌هایش از جمله نعمت نماز گفت: چه کسانی که سال‌های قبل از نهضت را درک کرده و چه کسانی که بعداً آن درک کردند، تصدیق می‌کنند که یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به ما، همین نماز و عبادات و معنویت است و به برکت انقلاب و نظام اسلامی تا حدود زیادی، نماز و اقامه نماز جماعت در جامعه از مهجوریت خارج شد.

امام جمعه قم افزود: این نعمت بزرگ الهی آن قدر گستره و برکات دارد که در بیانات مقام معظم رهبری و به خصوص پیام‌های ایشان به اجلاسیه‌های مربوط به اقامه نماز به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث مربوط به ستاد اقامه نماز، کار اداری و سازمانی نیست بلکه اعتقادی است، چه آن که اساساً مأموریت‌های اداری حد و حدود و زمان خاصی دارد اما بحث اقامه نماز این طور نیست و لذا به عنوان یک امر اعتقادی و عبادی و البته همیشگی و مستمر باید به آن نگریست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) همچنین گفت: اقامه نماز در اسلام ابتداا در مسجد بوده و در غیر مسجد امری استثنایی بوده ، کما این که همواره تأکید بر اقامه این فریضه الهی به شکل جماعت بوده و لذا نماز فرادی به شکل استثنایی مطرح بوده است.

وی بیان داشت: یکی از بزرگ ترین نعمت‌های الهی که ما را متوجه خالق متعال می‌کند و در روایات داریم که وسیله راحتی و آرامش حقیقی است، همین نماز است.

آیت الله سعیدی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این که در آستانه انتخابات به عنوان یکی از جایگاه‌های امتحان و ابتلا قرار داریم، گفت: انسان مومنی که خود نمازگزار است، طبعاً در انتخابات ، رفتارش بر اساس فرهنگ و روح نماز و معنویت است و در این جا حتی نوع تبلیغات و طرفداری از کاندیداها نیز بر این پایه و اساس شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس اگر دیدیم که فرد کاندیدایی در عرصه انتخابات با رقبایش غیرانسانی و غیراخلاقی رفتار می‌کند مطمئن باشیم که نمازگزار واقعی نیست، چرا که انسان مؤمن و اهل نماز، بر پایه موازین دینی و اخلاقی رفتار می‌کند و نگاهش به انتخابات نیز بر اساس وظیفه و تکلیف دینی است.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به این که هدف از اقامه نماز، تقرب به خدای متعال است، گفت: نماز ما را در برابر شرک و گناهان و معاصی واکسینه می‌کند، همان طور که در هفته‌های اخیر در کشور بحث واکسیناسیون در مواجهه با کرونا مطرح بوده است، در امور معنوی نیز نماز مقبول، ما را در برابر معاصی و شرک و اعمال نادرست واکسینه می‌کند

وی در خاتمه با بیان این که در بحث انتخابات، تأکید نخست و کلیدی رهبر معظم انقلاب بر لزوم حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی است، گفت: ان شاء الله کسی بر سر کار آید که برای کشور و نظام و انقلاب مفید و خدمتگزار باشد و به برکت نماز و ترویج فرهنگ نماز ، شاخصه‌های کاندیدای اصلح برای آحاد مردم به درستی تبیین شود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول