اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مرکز عملیات شرکت مخابرات ایران/ برند ۶۵ ساله مخابرات نیازمند حمایت جدی است

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرکز عملیات شرکت مخابرات ایران از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این برند ۶۵ ساله قرار گرفتند و رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات با اشاره به برنامه تحول ۵ ساله مخابرات، خواستار حمایت همه‌جانبه نمایندگان از این شرکت شد.

بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مرکز عملیات شرکت مخابرات ایران/ برند ۶۵ ساله مخابرات نیازمند حمایت جدی است

اخبار شرکت‌ها؛ به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حضور در مرکز مخابرات شهید نهری به همراه رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، از مرکز عملیات شبکه مخابرات بازدید کردند.

مجلس و دولت بعدی به دنبال تحول دیجیتال هستند
رضا تقی پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس نیز، در این مراسم، با اشاره به اینکه قطعا نقش ارتباطات در مدیریت آینده کشور باید نقش برجسته‌ای باشد ، گفت :  امروز تحول دیجیتال برای کشور یک ضرورت است و زیرساخت‌های این تحول باید در وزارت ارتباطات فراهم شود. سهم اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان به مراتب باید بیش از امروز در اقتصاد باشد و نیازمند زیرساخت‌های قوی است اما چیزی که همیشه گفتیم و به آن توجه نشده این است که زیرساخت‌ها باید داخلی و بومی باشند.
وی با تاکید بر اینکه رگولاتوری و تنظیم مقررات در وزارت ارتباطات نسبت به سایر حوزه‌ها از قدمت و عمر بیشتری برخوردار هستند،اظهار داشت :  پروانه‌های صادر شده برای اپراتورها حرفه‌ای هستند اما اینکه مجری خودش آنها را رعایت نکند و نقض کند، پدیده جدیدی است که در این دوره‌ها اتفاق افتاده است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: بعد از خصوصی‌سازی از مدل‌های تعرفه‌گذاری اپراتورها مواظبت می‌کردیم تا مثلا اپراتورها با تخفیف‌های زیاد رقبای خود را از میدان به در نکنند و این مساله را مدیریت می‌کردیم اما در این دوره اپراتورهای موبایل از تعرفه‌هایی هم که از سال 94 وجود داشت و کمتر از آن تعرفه‌ها خدمات ارایه می‌کردند، وقتی خواستند به تعرفه اصلی برگردند با مقابله و مخالفت دولت مواجه شدند که امر محکومی است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این باره شعار زیاد داده شده و الان از ۲۲ ترابایت زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، چهار ترابایت آن زیر بار است ولی در مقابل همین مقدار و بیشتر با نرخ چند برابر اینترنت بین‌الملل استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: نتیجه این است که امروز از نظر اقتصادی زیرساخت‌های ارتباطی کشور به شدت تضعیف شده‌اند و علیرغم شعارها و حرف‌های بزرگی که در این ۸ سال زده شده شاهد توقف توسعه زیرساخت‌ها بودیم.

برند اجتماعی شرکت مخابرات به معنای ارتباطات ایران است/ مخابرات آماده سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است
ابراهیم محمود زاده رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران نیز در این بازدید اظهار داشت: شرکت مخابرات به ۳۰ میلیون مشترک خدمت ارائه می‌دهد و ما این ادعا را که می‌گویند مخابرات، رقیب ندارد قبول نداریم و به دنبال مشارکت همه شرکت‌ها و متخصصان هستیم.
وی افزود:میانگین دریافتی ما از مشتریانمان حدود ۲۵ سنت و معدل دریافتی همراه اول و ایرانسل حدود یک دلار است در حالی که در کشور‌های اطراف حداقل ۱۰ دلار است.
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به مقایسه تعرفه‌ها در چند کشور، هزینه نگهداری شبکه ثابت را سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: اگر دلار ۴ هزار تومان باشد، می‌توان کاری کرد، اما اگر به ۲۵ هزار تومان برسد، کار سخت می‌شود.

محمود زاده گفت: اگر قرار باشد هزینه‌ها را کاهش دهیم این کار را نمی‌توان با کاهش نیروی انسانی انجام داد چرا که کاهش نیروی انسانی در شرکت مخابرات امکانپذیر نیست.
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: امروز مخابرات ایران دارای نشان اجتماعی است و به معنای ارتباطات ایران است و همه آحاد جمعیت کشور از خدمات مخابرات استفاده می‌کنند و ما درخواستمان از اعضای کمیسیون صنایع و معادن این است که حرف‌های ما را بشنوند و مشکلات ما را درک کنند.
وی ادامه داد: ما توقع داریم که این کمیسیون درخصوص توسعه کشور حساس‌تر باشد و اگر دست ما را باز بگذارند می‌توانیم سرمایه‌گذاری داخلی را با اوراق و منابع داخلی و خارجی انجام دهیم.
 محمود زاده با تاکید بر برند اجتماعی بودن مخابرات و اینکه شرکت مخابرات ایران یعنی ارتباطات ایران افزود: زمانی، پودر شوینده را به نام تاید می‌شناختند و امروز هم مخابرات یعنی ارتباطات ایران و ما به این موضوع افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول