اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

عدم نظارت کارفرما بر کارگاه بیشترین دلیل حادثه کارگری در سوادکوه

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی گفت: عدم نظارت کارفرما بر کارگاه بیشترین دلیل حادثه کارگری در سوادکوه در سال اخیر است، گفت:

عدم نظارت کارفرما بر کارگاه بیشترین دلیل حادثه کارگری در سوادکوه

زین‌العابدین نجفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه امام راحل، حرکت چرخ عظیم جوامع بشری را با دست توانای کارگران ذکر و مقام معظم رهبری هم کارگر را ستون فقرات اقتصاد تولیدی و کار کشور توصیف کردند، اظهار کرد: توانمندی‌های بخش معدن، جنگل‌های انبوه، سابقه دیرینه در زمینه دامداری، وجود مسیر محور تهران ـ شمال و خطوط ریلی، جریان‌داشتن رودخانه‌های مختلف، وجود سابقه صنایع‌دستی و لوازم چوبی و سفال، وجود آثار میراث فرهنگی، وجود مراکز علمی و وجود دو شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی به عنوان بخشی از توانمندی‌های شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی محسوب می‌شوند.

*جایگزینی ۴۰ کارگر ایرانی به جای اتباع افاغنه در سوادکوه

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، افزود: تعداد هزار و ۴۲ بازرسی توسط واحد بازرسی این اداره انجام شد و تعداد ۲۴ حادثه ناشی از کار در سال اخیر ثبت شد و ۴۰ مورد جایگزینی کارگران ایرانی به جای اتباع افغانستانی انجام شد و ۱۱ کارفرما هم به دلیل تخلفات انجام‌شده به مراجع قضایی معرفی شدند.

* عدم نظارت کارفرما بر کارگاه بیشترین دلیل حادثه کارگری در سوادکوه

وی با بیان اینکه در طول سال اخیر حادثه منجر به فوت در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی نداشتیم، خاطر نشان کرد: در طول سال اخیر عوامل حادثه ناشی از کار شامل سه مورد سقوط اشیا، پنج مورد گیر‌کردن بین اشیا و ماشین‌آلات، هفت مورد سقوط و لغزیدن، دو مورد ریزش و ماندن زیر‌آوار، ۶ مورد برخورد با اشیا و تجهیزات و دو مورد به دلیل جریان برق رخ داد.

نجفی، ۲۰ مورد از علت وقوع حادثه را عدم نظارت کارفرما بر کارگاه، یک مورد عدم آموزش کارگر، دو  مورد عدم تحویل وسایل استحفاظی فردی، پنج مورد دستگاه بدون حفاظ، ۱۴ مورد سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی حادثه‌دیده ذکر کرد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، اظهار کرد: تعداد ۲۷۱ دادخواست و ۷۴ تجدید‌نظر خواهی ثبت شد و ۲۳۹ آرای تشخیص، ۶۰ رای سازشی تشخیص، ۷۴ رای حل اختلاف و پنج رای سازشی حل اختلاف داشتیم.

* معرفی ۳۵۰ متقاضی بیمه بیکاری به سازمان تأمین اجتماعی

وی از معرفی ۳۵۰ متقاضی برای بیمه بیکاری به سازمان تأمین اجتماعی در سال اخیر خبر داد و گفت: ۸۶ اشتغال مجدد با همکاری واحد بیمه بیکاری انجام شد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول