اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

طرح«موتورسوارخوب» در تهران کلید خورد/ راکبان متخلف کارت زرد و قرمز می گیرند+ عکس

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت از اجرای طرح«موتورسوارخوب» خبر داد.

طرح«موتورسوارخوب» در تهران کلید خورد/ راکبان متخلف کارت زرد و قرمز می گیرند+ عکس

سرهنگ علی همه‌خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از اجرای طرح موتور سوار خوب در شهر تهران و تشویق موتور سواران قانونمند و اخطار جدی به راکبین موتورسوار متخلف خبر داد.

سرهنگ همه خانی در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: طرح موتورسوار خوب با مشارکت اداره امور شهروندی شهرداری تهران در سطح شهر تهران آغاز شده و موتورسواران متخلف توسط عروسک داور فوتبال به صورت نمادین کارت زرد و قرمز دریافت می کنند؛ بدین صورت که عروسک شبیه به داور معروف ایتالیایی کولینا به راکبین موتورسوار متخلف به صورت نمادین کارت زرد و قرمز می دهد.

وی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ در این طرح از تمام ظرفیت‌های فرهنگی در جهت ارتقا سطح فرهنگ ترافیک و کاهش تخلفات به خصوص در حوزه موتورسواران که آمار بالایی در بحث تصادفات جرحی و فوتی دارند استفاده می کند.

همه خانی افزود: در واقع این طرح یک اقدام نمادین است که قرار است از ظرفیت بازیکن محبوب فوتبال‌ برای اثرگذاری بهتر برروی رفتارهای موتورسواران بهره کرد.

وی تصریح کرد:این طرح که با مشارکت اداره امور شهروندی شهرداری تهران و با استفاده از شخصیت های جذاب فوتبالی و ورزشی مانند کریستین رونالدو و لیونل مسی و با توجه به جدیت داور ایتالیایی جناب پیر لویی جی کولینا داور معروف ایتالیایی اجرا می شود قرار بر این است که به صورت فانتزی با اجرای طرحی نمادین و با استفاده از عروسکی شبیه به این بازیکنان و داور محبوب ، به موتورسیکلت سوارانی که به هر نحوی در سطح معابر تخلف می‌کنند توسط این عروسک کارت زرد و قرمز داده شود تا بتوانیم اثرات مثبت این اقدام را در رفتارهای آتی این راکبین شاهد بوده و باعث ارتقا سطح فرهنگ ترافیک موتورسواران در سطح شهر تهران باشیم.

همه خانی گفت: در این طرح موتورسیکلت سوارانی که رفتارهای خوب ترافیکی دارند و همواره از کلاه کاسکت استفاده کرده و مدارک آنها کامل است و پلاکشان مخدوش نیست نیز مورد تشویق این داور عروسکی قرار خواهند گرفت .

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به این موضوع که این طرح فرهنگی در تکمیل طرح موتور یار اجرا می شود اظهار امیدواری کرد: طرح‌های فرهنگی-آموزشی که پلیس راهور تهران بزرگ آنها را بدون انتقال موتورسیکلت ها به پارکینگ اجرا می کند بتواند سطح آموزش و مهارت های ترافیکی را با ایجاد رفتارهای ترافیکی مثبت در بین قشر موتورسواران افزایش دهد و شاهد کاهش تخلفات و تصادفات این گروه از رانندگان در سطح شهر تهران باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول