اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

بررسی فینال امشب لیگ اروپا| چرا قهرمانی برای منچستریونایتد مهم است/ ویارئال با «امری» مدعی اصلی+فیلم

امشب فینال لیگ اروپا برگزار خواهد شد و باید دید از بین ویارئال و منچستریونایتد چه تیمی قهرمان خواهد شد.

بررسی فینال امشب لیگ اروپا| چرا قهرمانی برای منچستریونایتد مهم است/ ویارئال با «امری» مدعی اصلی+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، امشب در فینال لیگ اروپا از ساعت 23 و 30 دقیقه 2 تیم ویارئال و منچستریونایتد به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار با حضور بخشی از طرفداران در ورزشگاه گدانسک لهستان برگزار خواهد شد.

منچستریونایتد که در لیگ برتر انگلیس توانست در رده دوم قرار گیرد، حالا سعی دارد با قهرمانی در این رقابت اروپایی، یک جام کسب کند و بتواند فصلی خوب را به پایان رساند.

* چرا قهرمانی لیگ اروپا برای منچستریونایتد مهم است؟

 قهرمانی در این رقابت برای منچستریونایتد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آنها  ضمن واریزی پاداش 4.5 میلیون یورویی می‌توانند پس از سال 2017 یک بار دیگر قهرمان لیگ اروپا شوند. از طرف دیگر، قهرمانی در این رقابت و کسب جام، پیشرفتِ منچستریونایتد را زیر نظر سولسشر نشان خواهد داد و همین باعث خواهد شد تا انتقال ستاره‌های بزرگ راحت‌تر انجام شود. از هری کین و جیدون سانچو به عنوان گزینه‌های احتمالی نقل و انتقالات نام می‌برند. از طرف دیگر کریستیانو رونالدو به این باشگاه نزدیک شده و باید دید که شیاطین سرخ در تابستان چه تیمی را برای فصل آینده خواهند بست.

یکی از نکات مهم قهرمانی منچستریونایتد، قرار گرفتن آنها در سید اول است. آنها که سال گذشته در گروه سختی قرار داشتند، نتوانستند از سد پاریس، لایپزیگ و باشاک‌شهیر عبور کنند و به مرحله بعدی لیگ قهرمانان برسند. پس بنابراین قهرمانی آنها می‌تواند کمک خوبی به این تیم کند تا منچستر برخلاف سال گذشته در گروه ساده‌تری قرار گیرد.

مارکوس رشفورد نیز در این خصوص گفت: این بازی برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. ما یک تیم خوب در این فصل بودیم و اکنون نیاز داریم که قهرمان شویم زیرا هر فصل منچستریونایتد لازم است که جام ببرد. ممکن است قهرمانی در لیگ اروپا به ما کمک بسیار زیادی در ادامه بکند.

اوله گونار سولسشر در نشست خبری پیش از این مسابقه اظهار داشت: فینال لیگ اروپا برای ما بسیار خاص است. افتخار می‌کنیم منچستر را به فینال رساندیم و حالا یک قدم مانده تا این تیم را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.

متئو هووارث، خبرنگار یوفا در خصوص این مسابقه اظهار داشت: پس از یک نیمه نهایی فوق العاده از منچستریونایتد مقابل رم، باخت در فینال یک شکست بزرگ برای یونایتد است. شیاطین سرخ راه خوبی را تا فینال گدانسک طی کردند و حالا باید قهرمان این مسابقات شوند و جام نقره‌ای را پس از 4 سال بالای سر برند.

طبق گزارش‌های سایت یوفا به نظر می‌رسد دیوید دخه‌آ با پیشی از دین هندرسون در دروازه منچستریونایتد بیایستد و خط دفاعی سولسشر با زوج بایلی و لیندلوف بسته شود.یوفا نوشت که خط جلوی این تیم نیز با 4 ضلع برونو فرناندز، پل پوگبا، مارکوس رشفورد و ادی کاوانی تشکیل خواهد شد.منچستریونایتد در روزهای پایانی به دلیل ثبت رده دوم در لیگ برتر، روزهای خوبی را نگذرانده ولی اکنون سعی دارد مقابل تیم سرسخت ویارئال جشنی باشکوه برای فصل خوب را برپا کند.

گل‌های منچستریونایتد در لیگ اروپا تا فینال گادنسک را مشاهده کنید:

 

 

*ویارئال؛ تیم شکست ناپذیر «اونای امری»

اما ویارئال، تیم سرسخت اونای امری یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در لیگ اروپاست. امری بیشتر از هر کسی می‌داند که قهرمانی در لیگ اروپا چگونه بدست می‌آید زیرا این کار را 3 بار با سویا انجام داده است.

ویارئال در نیمه نهایی آرسنال را شکست داد و عملکردی خوب در این رقابت را به ثبت رساند. او در لالیگا هفتم شد و حالا می‌خواهد با قهرمانی در این رقابت، مستقیما به لیگ قهرمانان اروپا برسد. اگر ویارئال در این بازی شکست بخورد،‌ ضمن از دست دادن لیگ قهرمانان اروپا،‌حتی نمی‌تواند در لیگ اروپا بازی کند و باید برای اولین بار در تاریخ لیگ کنفرانس‌ها را تجربه کند.

این تیم هفته گذشته مقابل رئال مادرید گرچه شکست خورد ولی نمایش خوبی را از خود به ثبت رسانید. حضور جرارد مورنو و کارلوس باکا در خط حمله، طراوتی ویژه به زردپوشان اسپانیایی بخشیده است و این تیم می‌تواند روی درخشش پارخو، تریگوئروس و کاپو حساب ویژه‌ای باز کند.

اونای امری که بارها با مربیگری در آرسنال مقابل منچستریونایتد ایستاده در خصوص این فینال گفت: اگر منچستریونایتد مدعی اصلی قهرمانی در این رقابت است به دلیل این بوده که بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد. آنها تاریخ بسیار باشکوهی دارند ولی ما اگر در روز خوبمان باشیم هر تیمی را شکست خواهیم داد. ما منچستر را به خوبی آنالیز کردیم و می‌دانیم که باید از تنها فرصت‌هایمان استفاده کنیم.

گراهام هانتر، خبرنگار یوفا در خصوص ویارئال اظهار داشت:‌این تیم در لیگ اروپا هنوز شکست نخورده است. واقعا نباید آنها را مدعی اصلی قهرمان بدانیم؟ آنها با مربی ویژه لیگ اروپا به فینال رسیده‌اند و امری هر 3 فینال گذشته خود پیروزی را تجربه کرده است. به نظرم بازی امشب بسیار دیدنی خواهد بود و ویارئال این استعداد را دارد که مقابل منچستریونایتد به پیروزی دست یابد.

گل‌های ویارئال در لیگ اروپا تا فینال گادنسک را مشاهده کنید:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول