اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

لزوم ایجاد منابع درآمدی پایدار خانواده زندانیان با اجرای طرح‌های خوداشتغالی

دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای ایجاد منابع پایدار برای خانواده‌های زندانیان باید به سمت توانمندسازی و بحث ‌های خوداشتغالی و کارآفرینی برویم.

لزوم ایجاد منابع درآمدی پایدار خانواده زندانیان با اجرای طرح‌های خوداشتغالی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بابک محبوب‌علیلو در نشست بررسی مشکلات مربوط به انجمن حمایت از زندانیان با تاکید بر لزوم حمایت و توانمندسازی خانواده‌های زندانیان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: به تبع زندانی شدن فردی، خانواده آن فرد نیز در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در کانون خانواده زندانیان باید با اقدامات پیشگیرانه به خانواده‌ها کمک شود.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین موارد برای تامین کمک‌های مادی به زندانیان و خانواده آنها لزوم ایجاد منابع پایدار درآمدی بوده که باید توجه شود.

دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در راستای ایجاد منابع پایدار برای خانواده‌های زندانیان باید به سمت توانمندسازی و بحث‌های خوداشتغالی و کارآفرینی برویم.

وی ادامه داد: در حوزه مهارت‌آموزی و توانمندسازی خانواده‌های زندانیان برای نیل به اشتغال و استقلال مالی خانواده‌های زندانیان می‌توان از همه ظرفیت ادارات دولتی و سازمان‌ها از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی بهره‌مند شد.

علیلو با تاکید بر ضرورت فراهم کردن بسترهای لازم برای توانمندسازی خانواده زندانیان افزود: در این راستا باید بانک اطلاعات توانمندی‌های اشتغال خانواده‌های زندانیان به منظور فراهم کردن ابزار و تجهیزات مورد نیاز اشتغال خانگی و حمایت از فروش محصولات آنها و رفع موانع اشتغال تهیه و آماده شود.

وی با اشاره به موضوع حمایت از فرزندان مددجویان، یادآور شد: به منظور حمایت از فرزندان تحصیل کرده مددجویان، باید به عنوان اولویت اشتغال در ادارات، سازمان‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های کارآفرین بهرهمند شد.

دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان نقش موثری در حمایت از خانواده مددجویان و ایجاد درآمد پایدار می‌تواند ایفا کند، ادامه داد: در راستای حمایت از خانواده زندانیان می‌توان از ظرفیت خیران استان بهره‌مند شد.

وی در ادامه در خصوص آمار مربوط به کمک‌های مردمی بیان کرد: با وصف شرایط حاکم بر اقتصاد جامعه، کمک‌ها و هدایای اشخاص در سال 1399 نسبت به سال 1398 با ۲۱۲ درصد رشد قابل توجهی داشته است و نیز کل درآمد در همان بازه زمانی ۶۵درصد افزایش داشته است و جایگاه انجمن حمایت از زندانیان تبریز در مقایسه با سایر شهرهای کشور رتبه قابل ملاحظه‌‌ای می‌باشد.

انتهای پیام/60025/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول