اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان یک‌کلام؛ همدلی والسلام!

این روزها همه گروه‌های سیاسی در جریان انقلاب در استان سمنان دور هم جمع شده‌اند و یک‌کلام، وحدت و همدلی را پیگیری می‌کنند؛ تقویت مشارکت در انتخابات و تبیین ویژگی‌های گزینه اصلح اولویت اصلی روزهای مانده تا انتخابات است.

سمنان یک‌کلام؛ همدلی والسلام!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، این روزها فرصت خوبی است تا دلایلی که بخشی از مردم را در این سال‌ها از مشارکت ناامید کرده، ریشه‌یابی شود؛ تجربه نشان داده که با انگیزه‌بخشی به مردم به خصوص جوانان، می‌توان در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های مطلوبی داشت.

جوانان با مشارکت خود در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی ظرفیت سرمایه اجتماعی کشور را بالا می‌برند و باید از جوانان در مدیریت کشور استفاده شود تا انگیزه قشر جوان برای حضور پای صندوق‌های رأی بالا رود.

نامزدها و کسانی که در عرصه انتخابات داوطلب می‌شوند، باید مشخص کنند که به‌طور مشخص چه برنامه یا برنامه‌هایی برای نسل جوان دارند و در صورت انتخاب چگونه به آن‌ها عمل می‌کنند؛ این عمل به مشارکت حداکثری می‌انجامد که مورد تأکید است.

در حالی که برخی قصد دارند این روزها القا کنند بین نیروهای انقلابی به‌ویژه جوانان خودجوش و آتش به اختیار انقلاب، اختلافاتی بین گزینه اصلح وجود دارد، بزرگ‌ترها هرگونه اختلافی را رد می‌کنند و عقیده دارند وحدت خوبی بین نیروهای جوان و انقلابیون قدیمی‌تر دیده می‌شود.

وحدتی دیدنی در استانی «ممتاز»

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در همین زمینه بیان کرد: نیروهای انقلابی همواره منادیان وحدت، ائتلاف، همدلی و هماهنگی بوده‌اند و از این پس نیز همین‌گونه خواهد بود.

او گفت: اگر انسان بخواهد برای خداوند متعال کار کند، غیر از وحدت هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند داشته باشد و دین مبین اسلام، رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی همه ما را به وحدت دعوت فرموده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: یکی از امتیازات مهم مردم در استان سمنان، توجه به امر وحدت است؛ سمنان استان ممتازی محسوب می‌شود و به فرموده آیت‌الله نوری‌همدانی، از جهات مختلفی ممتاز و برجسته است.

شاهچراغی ادامه داد: یکی از جهات ممتازیت استان سمنان، وحدت قوی مردم آن است؛ چراکه اگر وحدت وجود داشته باشد، انسان به هدف اصلی خود در تمام بخش‌ها می‌رسد.

او با بیان اینکه دست خداوند متعال همواره با جمعیت و عاملان به وحدت است، خطاب به همه مردم گفت: اگر می‌خواهید خداوند متعال ما را امداد کند، باید به وحدت توجه داشته باشیم؛ چنانچه در جریان آزادسازی خرمشهر شاهد بودیم که این شهر با وحدت همه نیروها آزاد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: اسلام در حقیقت در دو کلمه توحید و وحدت خلاصه می‌شود؛ وحدت، رحمت است و مهربانی می‌آورد و در مقابل آن، جدایی عذاب دنیا و آخرت را به همراه دارد و عاقل کاری که عذاب داشته باشد، را انجام نمی‌دهد.

وحدت خوبی بین نیروهای جوان و انقلابیون قدیمی‌تر دیده می‌شود

شاهچراغی با بیان اینکه حفظ و تقویت وحدت نیازی به آیه، سوره، روایت و توصیه ندارد و یک امر بدیهی است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی با وحدت ممکن شد و همه مردم به میدان آمدند و همدل با یکدیگر در دوران دفاع مقدس بر دشمنان کشور و اسلام پیروز شدند؛ امروز نیز همین رویه باید پیگیری شود.

او با بیان اینکه رأی دادن یک تکلیف شرعی و قانونی است و اگر ادعای مسلمانی داریم، باید به تکلیف شرعی خود عمل کنیم و و قانون باید مدنظر ما باشد، گفت: انسان عاقل، رقیب خود را تخریب نمی‌کند و تخریب در دین مبین اسلام حرام است؛ نباید رقیب را تخریب کرد و همه باید به معرفی برنامه‌ها و ایده‌های کاندیداهای موردنظر خود بپردازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بیان کرد: مردم اجباری ندارند تا به شخصی که ما به آنها پیشنهاد می‌دهیم، رأی دهند و این از مصادیق مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که مردم بر اساس رأی و نظر و اندیشه خود تصمیم می‌گیرند.

شاهچراغی ادامه داد: رأی‌دهندگان همواره باید وحدت داشته باشند و در انتخابات حضور یابند و عموم مردم مربیان و منادیان وحدت باشند. باید به همدیگر توصیه کنید که همه مردم در انتخابات شرکت کنند.

حفظ و تقویت وحدت نیازی به آیه، سوره، روایت و توصیه ندارد و یک امر بدیهی است

او گفت: استان سمنان همواره یک‌کلام بوده است و وحدت در آن جریان دارد. امروز افسران انقلاب اسلامی در میدان وحدت و همدلی حضور دارند و همگی مطیع فرمانده و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین موارد از میان همه سخنان رهبری، وحدت است و همه باید به آن لبیک بگوییم و اختلافات جزئی که ممکن است در دیدگاه‌ها وجود داشته باشد، را کنار بگذاریم.

نه به صداهای تفرقه‌افکن و وحدت‌شکن

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان هم با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره مبارکه «آل‌عمران» که می‌فرماید «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» اظهار کرد: لزوم حفظ وحدت بارها در دین مبین اسلام مورد تأکید قرار گرفته و ائتلاف همه نیروهای انقلاب در استان سمنان امروز یک مسأله بسیار مهم است.

او همچنین با اشاره به حدیثی که می‌فرماید «عَلَیکُم بالتَّواصُلِ والتَّباذُلِ وایاکُم والتَّدابُرَ والتَّقاطُع»، بیان کرد: بارها در روایت‌های مختلف تأکید شده است که از قطع رابطه‌های ایمانی بپرهیزید و از تفرقه دور شوید و ما نیز با همین اولویت، همواره پیش خواهیم رفت.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان اضافه کرد: هر جا تفرقه باشد، بهترین نیروها و گروه‌ها و بالاترین درجه مهارت و قدرت نیز نمی‌تواند موفق شود و تلاش‌ها مساوی با شکست خواهد بود؛ از این‌رو، تلاش همه بر حفظ وحدت و یکپارچگی است.

استان سمنان همواره یک‌کلام بوده است و وحدت در آن جریان دارد

مطیعی گفت: با حمایت علما و روحانیان در استان سمنان در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و شورای وحدت این استان، همه نیروها دور هم جمع شده‌اند و قبل از این نیز انتخابات آبرومندی نیز در حوزه مجلس شورای اسلامی در استان شکل گرفت و نمایندگان انقلابی راهی خانه ملت شدند.

او افزود: هدف در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و شورای وحدت استان سمنان، یکسان بوده و تجمیع تمام نیروها در دستور کار جدی است؛ این اجماع به‌خوبی شکل گرفته است و همه در یک صف واحد فعالیت خواهند کرد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان تصریح کرد: انقلاب اسلامی در گام دوم خود، نیازمند تحولات جدیدی است و وحدت در سایه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌تواند برخی از ارزش‌های از دست رفته جامعه ایرانی و اسلامی را بازیابی کند.

مطیعی گفت: امروز باید با سعه‌صدر با مسائل مختلف برخورد شود و به اختلافات جزئی ناشی از نگرش‌های متفاوت دامن زده نشود؛ وحدت باید بروز خارجی داشته باشد و خوشبختانه امروز نیز همین‌طور است.

او ادامه داد: به صداهای تفرقه‌افکن و وحدت‌شکن توجهی نشود و به ثمره و هدف نهایی باید عنایت داشت؛ وحدت و ائتلاف بین نیروها هر روز بیشتر می‌شود و هیچ اختلافی بین نیروهای شوراهای وحدت و ائتلاف در استان سمنان وجود ندارد.

اینجا؛ همه‌ یک‌کلام

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینعلی قدرتی، دبیر شورای وحدت اصولگرایان استان سمنان هم اظهار کرد: امروز حفظ خط امام و رهبری، نظام و انقلاب اسلامی، ارزش‌ها و شهدا از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که باید به آن توجه شود.

او گفت: نیروهای انقلابی با هدایت علما و روحانیان در تمام دوران و فتنه‌ها در صف مقدم صیانت از انقلاب و نظام اسلامی بوده‌اند و نعمت دفاع از امام و رهبری و ارزش‌ها را خداوند متعال به آنها اعطا کرده است.

دبیر شورای وحدت اصولگرایان استان سمنان ادامه داد: دفاع از ولایت نعمت بزرگی است و افتخار و سربازی ولایت را باید قدر دانست.

قدرتی اضافه کرد: نیروهای انقلابی در شهر و استان سمنان امروز به‌عنوان افسران انقلاب عمل می‌کنند و همگی در یک اردوگاه مشترک تلاش دارند و اتفاقات خوبی را نیز تا امروز رقم زده‌اند که امیدواریم این تلاش‌ها ادامه یابد.

او افزود: علما و روحانیان همواره پشتیبان مردم بوده‌اند و تا آخرین لحظه در این سنگر فعالیت می‌کنند؛ در شرایط کنونی نیز که انتخابات مهمی را پیش رو داریم، روحانیان همواره در کنار نیروهای انقلابی برای تحقق مشارکت حداکثری، ایجاد شور انتخاباتی و رسیدن مردم به گزینه اصلح تلاش خواهند کرد.

دبیر شورای وحدت اصولگرایان استان سمنان تصریح کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و شورای وحدت اصولگرایان استان سمنان با یک هدف مشترک حرکت می‌کنند و بنا به هماهنگی‌های صورت‌گرفته، هیچ اختلافی میان آنها وجود ندارد.

قدرتی افزود: ما به‌طور جد، با هر اختلافی مخالف هستیم و نیروهای انقلابی استان سمنان با جلسات مکرر، وحدت را به‌صورت یکپارچه پیگیری می‌کنند.

اجماع به‌خوبی شکل گرفته است و همه در یک صف واحد فعالیت خواهند کرد

او اضافه کرد: تفاوت سلایق در کشور امری طبیعی و نشانه مردم‌سالاری دینی است؛ اما در استان سمنان همه همدل و همراه با یکدیگر هستیم و کار انتخابات نیز با همدلی پیش می‌رود.

دبیر شورای وحدت اصولگرایان استان سمنان بیان کرد: با اجماع کاملی که در این حوزه وجود دارد، هیچ اختلافی را در مسیر انتخابات نخواهیم داشت و هیچ صدایی، حرکتی، قلمی، زبانی و تریبونی را جز وحدت قبول نداریم و همه نجواهای غیر وحدت باید کنار گذاشته شود.

قدرتی اضافه کرد: امروز همه نیروهای انقلابی یک‌صدا و در یک اردوگاه و یک مسیر، شرایط انتخابات را بررسی و راه را طی کرده و همه در مسیر امام و رهبری و در راستای وحدت، حرکت می‌کنند و هیچ اختلافی در استان سمنان میان آنها وجود ندارد.

او ادامه داد: نیروهای انقلاب اجازه نخواهند داد که کسی در میان آنها رخنه کند و مانور وحدت به‌خوبی در استان سمنان برگزار و با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر تجدید میثاق شد.

نیروهای انقلابی استان سمنان با جلسات مکرر، وحدت را به‌صورت یکپارچه پیگیری می‌کنند

دبیر شورای وحدت اصولگرایان استان سمنان گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنیم که اجازه هیچ اختلافی را بین نیروهای انقلابی در استان سمنان نخواهیم داد.

قدرتی ادامه داد: سمنان همواره یک‌کلام بوده و بار دیگر نیز ثابت خواهیم کرد که در انتخابات آتی با یک رویه و همدل پیش خواهد رفت.

او همچنین حضور خانواده‌های معظم شهدا در جلسه و نقش و جایگاه آنها را در همه تحولات ارزنده دانست و بر لزوم حفظ منزلت شهدا و خانواده‌های آنان و نیز توجه به اهداف و آرمان‌های شهدا در تمام امور تأکید کرد.

همه در میدانند

همه مردم این روزها با پرسشگری، کنجکاوی و حساسیت به سرنوشت کشور در جریان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اثرگذارترین قشر هستند؛ البته جوان‌ترها باید هوشیار باشند که در انتخابات پیش‌رو احساسی عمل نکنند و انتخاب خود را بر پایه شناخت کافی و منطق انجام دهند.

مردم در دوران جنگ تحمیلی نیز حماسه بی‌بدیل دفاع مقدس را خلق کردند و در دوران دفاع مقدس حدود ۹۸ درصد از رزمندگان از قشر جوان بودند و قشر جوان در مقاطع مختلف تاریخ این کشور حماسه‌آفرین هستند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/۲۲۴۹/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول