اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تأکید استاندار مرکزی بر ممنوعیت فعالیت‌های ماینرها در استان

استاندار مرکزی گفت: فعالیت‌های ماینرهای مجاز و غیرمجاز در استان به دلیل کمبود برق ممنوع است.

تأکید استاندار مرکزی بر ممنوعیت فعالیت‌های ماینرها در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان بابیان اینکه ظرفیت مصوبه تولید برق در کشور ۶۰ هزار مگاوات است، اظهار کر: ۲۲۰۰ مگاوات بر ظرفیت تولید نیروگاه‌ها در سال جاری افزوده شده است.

وی بیان کرد: مصرف برق این استان در روزهای اخیر بیش از ۲۰ درصد رشد داشته که مدیریت این شرایط نیازمند همراهی مشترکین است.

استاندار مرکزی ادامه داد: ماینرها حدود دو هزار مگاوات مصرف برق در کشور را به خود اختصاص داده‌اند، همکاری مردم در جلوگیری از فعالیت غیرقانونی مراکز استخراج رمز ارز و شناسایی آنها نقش مهمی در کاهش خاموشی‌ها دارد، به همین سبب از مردم درخواست داریم که در این زمینه همکاری داشته باشند.

آقازاده بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ایام گرم سال و افزایش مصرف انرژی در حوزه‌های مختلف لازم است با برنامه‌ریزی جامع نسبت به مدیریت بهینه مصرف برق در بخش صنایع استان اقدام شود تا خاموشی کمتری داشته باشیم.

تأکید آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی بر مصرف بهینه آب و برق

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی هم در جلسه شورای اداری استان  با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه برق آن‌گونه که باید جدی گرفته نشده است، ادامه داد: هر چقدر در حوزه فرهنگ‌سازی، سرمایه‌گذاری شود، اسراف نیست و این فرهنگ‌سازی باید در همه بخش‌ها صورت بگیرد و نگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی  با توجه به کمبود بارندگی‌ها داشته باشیم.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی با اشاره به افزایش دمای هوا، کاهش بارندگی‌ها و افزایش مصرف برق در تابستان گفت: مدیریت مصرف انرژی حیاتی برق، یک ضرورت همیشگی و در ماه‌های پیش رو یک الزام همگانی است.

وی عبور از پیک مصرف برق در تابستان برای صنعت برق مهم است و تأمین انرژی برق کمک به رونق تولید و اقتصاد کشور است.

کاهش خاموشی‌ها نیازمند عزم ملی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: کاهش خاموشی‌ها نیازمند عزم ملی است.

محمد اله داد با اشاره به اینکه مصرف برق در استان مرکزی ۲۰ درصد افزایش یافته است اظهار کرد: اگر صنایع بزرگ و مشترکان در برنامه‌های مدیریت مصرف مشارکت نداشته باشند و صرفه‌جویی لازم صورت نگیرد، به طور قطع خاموشی در استان مرکزی اعمال می‌شود لذا تعطیلی یک روز در هفته صنایع ضروری است.

وی بیان کرد: جدول برنامه خاموشی مشترکین برق روزانه در سایت شرکت توزیع برق استان اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ضمن اینکه مشکلات پیش‌آمده ناشی از قطعی برق در استان مانند سایر استان‌های کشور مشکلی سراسری است، بیان کرد: امیدواریم هرچه زودتر با پایداری شبکه خاموشی‌ها  به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول