اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سازمان بازرسی بر جذب نیرو در شهرداری‌ها نظارت می‌کند

معاون امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ورود نیروی انسانی به شهرداری‌ها به‌صورت ناحق و بدون طی فرآیند قانونی و ضابطه‌مند، مورد نظارت و بررسی سازمان بازرسی قرار خواهد گرفت.

سازمان بازرسی بر جذب نیرو در شهرداری‌ها نظارت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری ظهر امروز در گردهمایی شهرداران استان سمنان که با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: حمایت‌های اعتباری سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال ۹۹ با افزایش پنج درصدی نسبت به سال قبل همراه بود که نیاز است در راستای تقویت اقدامات عمرانی شهرداری‌ها، این مهم بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: در سال ۹۸، کمک سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استان سمنان، سه درصد از بودجه مصوب شهرداری‌ها بوده که در سال ۹۹ این میزان به هشت درصد افزایش پیدا کرد که این مهم جای تقدیر و تشکر دارد؛ اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

معاون امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: زمینه کار و فعالیت در شهرداری‌های استان به‌صورت ویژه مهیا است که می‌توان با تقویت کمک‌های اعتباری سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شاهد اقدامات خوبی در حوزه صورت بود.

فخری تصریح کرد: راه‌اندازی سیستم پایش تصویری در شهرهای استان سمنان توسط شهرداری‌ها در دستور کار قرار دارد که نیاز است، در این خصوص تقویت مالی و اختصاص و حمایت‌های اعتباری از سوی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صورت گیرد.

وی عنوان کرد: شهرداری‌ها نه دولتی بوده و نه خصوصی، بلکه یک نهاد عمومی غیردولتی با نگاه‌های متفاوت عمومی و خصوصی است و در این میان باید زمینه‌ها و بستر لازم برای انجام وظایف شهرداری‌ها مهیا شود.

معاون امور عمرانی استاندار سمنان افزود: دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و شهرداران استان سمنان، سال گذشته توانستند رتبه دوم کشور در جهت جلب رضایت ارباب‌رجوع را کسب کنند که این مهم نشان از تلاش و مدیریت مجموعه دفتر شهری استانداری، شهرداران و تعامل دوسویه مطلوب با سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است.

فخری با بیان اینکه تخصص، تجربه و اهتمام بسیار خوبی بین شهرداران در استان سمنان وجود دارد، عنوان کرد: مهلت تفریغ بودجه سال ۹۹ شهرداری‌ها، خردادماه سال جاری به پایان می‌رسد و شهرداران باید نسبت به این مهم اقدام کنند و تفریغ بودجه را قبل انتخابات شوراهای اسلامی شهر، تحویل دهند؛ چراکه حق عمران شهرداری‌ها وابسته به تفریغ بودجه است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداران توجه داشته باشند ورود نیروی انسانی به شهرداری‌ها به‌صورت مِن غیر حق و بدون طی فرآیند قانونی و ضابطه‌مند، مورد نظارت و بررسی سازمان بازرسی قرار خواهد گرفت.

معاون امور عمرانی استاندار سمنان گفت: در زمینه استفاده از اعتبار اوراق تسویه در استان سمنان توسط شهرداری‌ها بهره خوبی نبردیم که نیاز است شهرداری‌های استان از این امکان اهتمام ویژه داشته باشند.

افزایش بودجه مصوب شهرداری‌های سمنان به ۱۳۰۰ میلیارد تومان  

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، این استان دارای ۷۳۲ هزار نفر جمعیت و ۲۱ شهر است، اظهار کرد: ۸۰ درصد جمعیت استان سمنان را جمعیت شهری تشکیل می‌دهد که این میزان ۵۶۲ هزار نفر است.

راضیه شهاب گفت: بودجه مصوب شهرداری‌های استان در سال ۹۹ بالغ‌بر ۹۷۰ میلیارد تومان بود که سرانه هر شهروند با توجه به این اعتبار، به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود ۳۲ درصد بودجه مصوب شهرداری‌های استان سمنان در سال ۹۹، معادل ۸۰۰ میلیارد تومان امکان تحقق دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: بودجه مصوب شهرداری‌های استان در سال جاری به یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و میزان سرانه هر شهروند نیز به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

شهاب عنوان کرد: درمجموع در سال جاری نسبت به سال ۹۹، بودجه مصوب شهرداری‌ها ۱۳ درصد و سرانه هر شهروند بالغ‌بر ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: واریزی اداره کل امور مالیاتی به شهرداری‌های استان در سال ۹۹، مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه ۱۶ درصد از بودجه سال ۹۹ شهرداری‌های استان، مربوط به واریزی‌های امور مالیاتی است، افزود: در سال ۹۹ بالغ‌بر ۷۸ میلیارد تومان مجموع واریزی‌های شهرداری‌های استان از سازمان همیاری شهرداری‌های کشور است که نسب به سال ۹۸، این میزان ۱۱۸ درصد رشد داشته است.

شهاب با بیان اینکه در سال ۹۹، هشت درصد بودجه شهرداری‌ها از محل واریزی‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تأمین شد، افزود: شهرداری‌های استان برای دریافت ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات معرفی شدند که مبلغ ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: از ظرفیت اوراق تسویه، شهرداری‌های استان در سال ۹۹ به نسبت استفاده داشتند؛ اما با نقطه ایده‌آل و مطلوب فاصله داریم که نیازمند تلاش ویژه‌تر است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول