اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ابلاغ دستورالعمل برگزاری آزمون و به‌کارگیری نیرو در دهیاری‌ها / اختصاص 255 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌ها

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی، گفت: در طول سال‌های 1392 تا 1400 بالغ بر یک‌هزارو 61 میلیارد و 400 میلیون تومان از طریق دولت به دهیاری‌ها اعتبار تزریق شده است.

ابلاغ دستورالعمل برگزاری آزمون و به‌کارگیری نیرو در دهیاری‌ها / اختصاص 255 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تقی کرمی امروز در گردهمایی مدیران‌کل امور روستایی و شوراهای استان‌های سراسر کشور که امروز به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۸۲ تا سال ۹۲ دولت وقت  ۱۰۱  میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در اختیار دهیاری‌ها قرار داده بود در حالی که در هشت سال گذشته این رقم با افزایش قابل توجهی روبه رو بوده است.

وی گفت: در سال ۹۱ دولت وقت حتی یک‌ ریال از محل ارزش افزوده به دهیاری‌های استان پرداخت نکرده بود در صورتی که سال گذشته با وجود تحریم‌ها و شرایط سخت کرونایی، دولت دوازدهم بالغ بر ۲۵۵ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های استان تخصیص داد که این موضوع با توجه به شرایط سخت کشور بسیار مهم است و نشان از توجه خاص دولت به روستاها دارد.
 
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی، افزود: در گذشته برای روستاهای فاقد دهیاری منابع تخصیص نمی‌یافت، ولی در دولت تدبیر و امید  برای نخستین برای به روستاهای فاقد دهیاری نیز منابع مالی تخصیص یافته و ده‌ها و شاید صدها پروژه از این محل در روستاها و به‌خصوص مناطق محروم و دورافتاده اجرا شده است.
 
وی ادامه داد: در این مدت بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان به حساب فرمانداری‌های شهرستان‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری واریز شده است که از این محل ۳۸۸ پروژه شامل راهسازی، پل‌سازی، آبرسانی، برق‌رسانی و … اجرا شده است.

کرمی همچنین از ابلاغ دستورالعمل برگزاری آزمون و به‌کارگیری نیرو در دهیاری‌های استان خبر داد و متذکر شد: پیش‌بینی می‌کنیم در قالب این آزمون  ۴۰۰ نفر در دهیاری‌های استان جذب و به‌کارگیری شوند.
 
وی در بخشی از سخنان خود اضافه کرد: از سال 1357 تا پایان سال 94، یک و نیم میلیون متر مربع در راه‌های روستایی استان، آسفالت‌ریزی شده در حالی که در هشت سال فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم، این رقم به بیش پنج میلیون و 500 هزار متر مربع افزایش یافته است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول