اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول: بایدن به‌دنبال مذاکره با کره شمالی است

رئیس جمهور کره جنوبی گفت، انتصاب نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی نشانه درخواست کاخ سفید به ادامه یافتن مذاکرات با کره شمالی است.

سئول: بایدن به‌دنبال مذاکره با کره شمالی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه گفت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حال ارسال پیامی غیرمستقیم به کره شمالی درخصوص تمایل به مذاکره است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، مون تأکید کرد هدف سفرش به آمریکا رسیدن به یک «اجماع قاطع» در زمینه لزوم پیش‌برد روند صلح در شبه جزیره کرده بود و این مسئله را بزرگ‌ترین دستاورد دیدارش با بایدن توصیف کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی گفت، انتصاب «سانگ کیم» به‌عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، «درخواست از کره شمالی برای ادامه دادن به مذاکرات» محسوب می‌شود.

بایدن بامداد شنبه در نشست خبری با مون، با اشاره به اینکه هر آنچه کره شمالی بخواهد به دست نخواهد آورد گفت، در صورتی قبول می‌کند با «کیم جونگ اون» رهبر این کشور پای میز مذاکره بنشیند که او پیش‌تر با خلع سلاح شبه‌جزیره کره موافقت کند.

بایدن گفت انتصاب سانگ کیم، «نشانه تعهد کامل آمریکا برای دیپلماسی و آمادگی برای گفت‌وگو با مقامات کره شمالی است».

پیش از این، «جنیفر والش» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت جهانی و دفاع داخلی، با ادعای اینکه کره شمالی به تولید و انباشت تسلیحات کشتار جمعی مشغول است، گفت این تسلیحات و توانمندی‌های نظامی برای آمریکا و متحدانش تهدید جدی به حساب می‌آیند

رئیس‌جمهور کره جنوبی که آخرین سال این دوره از حضور خود در رأس قدرت این کشور را طی می‌کند، به تازگی بر لزوم اقدام هرچه سریعتر برای پایان دادن به بحران کره شمالی تاکید کرد. مون طی سخنرانی به‌مناسبت آغاز چهارمین سال دوره ریاست‌جمهوری خود گفت که امسال را آخرین شانس برای به‌دست آوردن صلح پایدار با کره شمالی می‌داند و زمان اقدام در این خصوص فرارسیده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول