اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین از لوکاشنکو در برابر تشدید فشارهای غرب حمایت کرد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در دفاع از الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در برابر فشارهای غرب اعلام کرد، مسکو دلیلی نمی‌بیند که صحبت‌های او درباره فرود اضطراری هواپیمای مسافربری را باور نکند.

کرملین از لوکاشنکو در برابر تشدید فشارهای غرب حمایت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین ضمن اعلام دیدار روز جمعه روسای جمهور روسیه و بلاروس، از این کشور در بحبوحه تشدید فشارهای آمریکا و متحدانش در رابطه با فرود اضطراری یک هواپیمای مسافربری در مینسک حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی کاخ کرملین (ریاست جمهوری روسیه) درباره فشارهای آمریکا و متحدان اروپایی این کشور به بلاروس در رابطه با فرود اضطراری هواپیمای مسافربری شرکت «رایان‌ایر» در فرودگاه پایتخت بلاروس واکنش نشان داد.

رسانه‌ها روز یکشنبه گزارش دادند یک فروند «میگ-۲۹» یک هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت «رایان‌ایر» را رهگیری و آن را وادار به فرود اضطراری در فرودگاه مینسک پایتخت بلاروس کرده است.

 مقام‌های بلاروس اعلام کردند این هواپیما که از آتن عازم ویلنیوس پایتخت لیتوانی بود، مشکوک به تهدید به بمبگذاری بود و جنگنده میگ-۲۹ آن را مجبور به فرود اضطراری کرد.

بنا بر گزارش رسانه‌های روسیه، این هواپیما بعد از تقاضای خلبان در زمینه تهدید به بمبگذاری در فرودگاه مینسک فرود اضطراری کرد.

مقام‌ها و رسانه‌های غربی اما گزارش داده‌اند یکی از مسافران این هواپیما از مخالفان دولت بلاروس و گرداننده یکی از کانال‌های تلگرامی بوده و دلیل فرود هواپیما نیز همین بوده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز چهارشنبه (امروز) در جمع خبرنگاران از مواضع رئیس‌جمهور بلاروس دفاع کرد.

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به سخنرانی امروز الکساندر لوکاشنکو درباره چرایی فرود اضطراری هواپیما در مینسک پایتخت بلاروس گفت: «دلیلی ندارد که به اظهارات و بیانیه‌های رهبری بلاروس اعتماد نکنیم».

سخنگوی کاخ کرملین افزود: «اگر (صحبت‌های الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس) صحیح نباشد، احتمالا  کسی آن را تکذیب خواهد کرد اما هنوز هیچ تکذیبیه‌ای وجود ندارد».

پسکوف همچنین خبر داد، طبق برنامه قرار است رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه هفته جاری در شهر سوچی این کشور با همتای بلاروسی خود دیدار کند.

رئیس‌جمهور بلاروس در سخنرانی روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد، سوئیس درباره تهدید بمب‌گذاری در هواپیمای «رایان ایر» که از آتن عازم «ویلنیوس» پایتخت لیتوانی بود، هشدار داده بود و بلاروس هواپیما را در حالی که در نزدیکی نیروگاه اتمی پرواز می‌کرد، به زمین نشاند.

 طی روزهای اخیر آمریکا و متحدان غربی این کشور به بهانه بر زمین نشاندن هواپیمای مسافربری در مینسک فشارها علیه بلاروس را شدت داده‌اند.

پیشتر سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اعمال مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه بلاروس موافقت کرده‌اند. از جمله این تحریم‌ها، ممنوعیت استفاده بلاروس از حریم هوایی و فرودگاه‌های اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول