اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

هادی و هدی پستچی‌های جدید شبکه پستی کشور هستند/ آغاز واکسیناسیون کارکنان پست از ماه آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بهره‌بردای از پهپادهای پستی در جزیره کیش گفت: هادی و هدی دو پستچی جدید ما در ناوگان پستی کشور هستند که می تواند تا ۱۵ کیلو بار را حمل کند.

هادی و هدی پستچی‌های جدید شبکه پستی کشور هستند/ آغاز واکسیناسیون کارکنان پست از ماه آینده

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در آیین رونمایی از پروژه‌های زیرساختی شرکت ملی پست در کیش با حضور استاندار هرمزگان، رییس منطقه آزاد کیش، مدیر عامل شرکت ملی پست با برقراری ارتباط ویدئویی با اصفهان و تهران از مرکز سورتینگ اصفهان و افزایش ظرفیت حمل و نقل مبادلات پستی رونمایی کرد.

وی سپس با تشکر از تمام کارکنان شرکت ملی پست که در شرایط کرونا لحظه‌ای ارائه خدمات به مردم را تعطیل نکردند گفت: از مجموع ۱۳ هزار پرسنل فعال شرکت ملی پست حدود ۲۰ درصد آنها در دوران کرونا به این ویروس مبتلا شدند که ۱۲ نفر از آنها نیز متاسفانه جان خود را از دست دادند.
آذری جهرمی افزود:  پاس می‌دارم تمام تلاش‌های عزیزان در این حوزه را و برای جبران بخش کوچکی از این زحمات مذاکراتی با آقای نمکی وزیر  بهداشت درمان و آموزش پزشکی داشتیم که با موافقت ایشان و ستاد ملی کرونا مقرر شد تا واکسیناسیون کارکنان شرکت ملی پست از ماه آینده آغاز شود.
وزیر ارتباطات ادامه داد: اگر در ماه‌های گذشته برخی نانجیبانه از واکسن کرونا برخوردار شدند کارکنان شرکت ملی پست نجیبانه واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه با افزایش فشار کاری شرکت ملی پست در دوران کرونا مشخص شد که باید ظرفیت شبکه پستی را نیز ارتقا دهیم گفت: این افزایش ظرفیت از طریق افزودن نیروی انسانی امکان پذیر نبود. تلاش کردیم تا این ظرفیت را از طریق هوشمند سازی جبران کنیم.
آذری جهرمی افزود: در همین راستا هوشمند سازی مراکز مبادلات در دستور کار قرار گرفت که چند ماه پیش مرکز سورتینگ هوشمند مبادلات در تهران آغاز به کار کرد و امروز مرکز مبادلات اصفهان افتتاح شد.
وزیر ارتباطات ادامه داد: با راه‌اندازی این مراکز  حفظ کیفیت مراسلات نیز از افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: همچنین برای افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل به منظور توسعه ارتباط بین مراکز استانها، چهل کامیون به ناوگان پستی اضافه شدند.
وزیر ارتباطات ادامه داد: امروز برای افزایش ظرفیت شبکه توزیع پست نیز  ۴۰۰ دستگاه وانت ساخت شرکت‌های خودروسازی به شبکه پستی کشور اضافه شد.
وی با بیان اینکه اتفاق مهم دیگر در راستای هوشمندسازی شبکه پستی اضافه شدن دو پستچی جدید به شبکه پستی است گفت: هادی و هدی، پهپادهای پستی دو پستچی جدید ما هستند که می‌تواند تا ۱۵ کیلو بار را حمل کند. این پهپادها از مرحله طراحی و ساخت تا هدایت و کنترل توسط جوانان کشور انجام شده است.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه مجوز پرواز این پهپادها با عنایت سازمان هواپیمایی صادر شده است گفت: این پهپادها نمادی از تحول در شرکت پست است. آینده دنیا به سمت استفاده از پهپادهای پستی است و آینده اقتصاد را پیش روی خود دارد.
وی در خاتمه گفت: جزیره کیش نماد هوشمندسازی در کشور است و تلاش می کنیم که پست هوشمند نیز در این منطقه انجام شود. امیدوارم کیش وندان از خدمات این پهپادهای پستی استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول