اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شگفتانه امروز برای خانواده‌های زندانیان البرز/ آزادی ۳۰ زندانی و تجلیل از ۲۰۰ بانو سرپرست خانواده

همزمان با روز نسیم مهر با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ۳۰ زندانی جرایم مالی آزاد و ۲۰۰ مادر و همسر فعال زندانیان زندان‌های استان تجلیل شدند و ۲۱ خانواده زندانیان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.‌

شگفتانه امروز برای خانواده‌های زندانیان البرز/ آزادی ۳۰ زندانی و تجلیل از ۲۰۰ بانو سرپرست خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همزمان با پنجم خردادماه که به عنوان  روز نسیم مهر و روز ملی حمایت از خانواده‌های زندانیان نامگذاری شده، برای اولین بار در استان البرز مراسمی برای تجلیل از  مادران و همسران فعال زندانیان زندان‌های استان البرز برگزار شد.

در آغاز این مراسم خانواده‌های زندانیان از جمله مادران، همسران و فرزندان زندانیان همراه با مسؤولان به زیارت حرم امامزاده طاهردر کرج رفتند وسپس در مراسمی که به همین منظور در مصلای امام خمینی کرج برگزار شد، شرکت کردند.

در حاشیه این مراسم اسماعیل جمیاری، مدیرکل سازمان زندان‌های استان البرز، ضمن گرامیداشت روز نسیم مهر و روز ملی حمایت ازخانواده‌های زندانیان، بیان کرد: صرفا نامگذاری این روز نمی‌تواند مشکلی را از خانواده های زندانیان حل کند و همدلی و همراهی مسؤولان برای حمایت از خانواده‌های زندانیان که عموما هیچ نقشی در وقوع جرم نداشته‌اند، مورد نیاز است.

 

 

وی افزود: در روز ملی حمایت از خانواده زندانیان و روز  نسیم مهر، برای اولین بار در استان البرز از  ۲۰۰ مادر و همسر فعال زندانیان زندان‌های استان البرز که با زحمت و تلاش، کانون خانواده را حفظ کرده و معیشت خانواده را تامین می کنند،  تجلیل شد. همچنین  ۳۰ نفر از زندانیان بدهکار مالی را با صرف اعتباری حدود یک میلیارد تومان آزاد کردیم تا به آغوش خانواده های خود برگردند. همچنین به قید قرعه  ۲۱ خانواده زندانی را به  پابوس امام رضا (ع) در مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد.

این مقام مسؤول میزان اعتبار برای جشن نسیم مهر در استان البرز را  یک میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان  یک میلیارد تومان برای آزادسازی ۳۰ زندانی جرایم مالی، ۲۰۰ میلیون تومان برای تجلیل از ۲۰۰ مادر و همسرفعال زندانیان استان هزینه شده و حدود ۱۰۰ میلیون تومان نیز برای اعزام ۲۱ خانواده به مشهد مقدس در نظر گرفته شده است که  این رقم از محل اعتبارات سازمان زندان‌ها، ستاد دیه، انجمن‌های حمایت از زندانیان  استان البرز، مرکز نیکوکاری وابسته اداره کل زندان‌های استان و بخشی نیز از محل خیرین تامین شده است.

وی با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه و رئیس سازمان زندان‌های کشور در خصوص رسیدگی به معیشت خانواده زندانیان،گفت: رسیدگی به معیشت خانواده‌های زندانیان از جمله اولویت‌های ابلاغی سال ۱۴۰۰ سازمان زندان‌هاست و امیدواریم با کمک دستگاه‌های حمایتی بتوانیم به رفع مشکلات این خانواده‌ها به ویژه در خصوص اشتغال و معیشت  آنها کمک کنیم.

جمیاری یادآور شد: اغلب خانواده‌های زندانیان در ارتکاب جرم نقشی نداشتند وحتی اطلاعی هم از آن نداشتند، بنابراین غفلت از خانواده های زندانیان می‌تواند آنها را با آسیب‌های اجتماعی بیشتری مواجه کند.

در بخشی از این مراسم پخش نوای «آمدم ای شاه پناهم بده» اشک حاجت از امام هشتم را در چشمان حاضران نشاند. بانوانی خسته از بار مشکلات و شیرزنانی که سختی نبود همسر یا فرزند، آنهم با دید منفی جامعه نسبت به زندانیان، باعث نشد خانواده را رها کنند و حالا هر کدام با چشمانی اشکبار اینجا نشستند تا شاید مزد زحمتی که هیچ کجا دیده نمی‌شود را از سفره برکت امام هشتم بگیرند.در حالیکه قرار بود به قید قرعه فقط ۸ خانواده به پابوس امام رضا(ع) در مشهد مقدس اعزام شوند، با کمک انجمن های حمایت از زندانیان استان و دفتر اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور، قرعه به نام ۲۱ خانواده رقم خورد که برخی از آنها حتی تا کنون موفق به زیارت مرقد مطهر علی بن موسی الرضا(ع) نشده بودند.

در بخش دیگری از مراسم ۵ نفر از زندانیان، نامه آزادی خود را از دستان مسؤولان دریافت کردند و نام ۲۵ نفر دیگر خوانده شد که امروز آزاد می‌شوند.

در پایان این مراسم از سوی انجمن‌های حمایت از زندانیان هر یک از شهرستان‌های استان البرز به ۲۰۰ همسر و مادر زندانیان کارت هدیه با مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد.

خانواده‌های زندانیان مظلوم ترین قربانیان زندانیان هستند که نه تنها  نبود سرپرست خانوار هزاران مشکل اقتصادی و معیشتی برایشان ایجاد کرده، بلکه دیدگاه منفی جامعه نسبت به آنها به سبب قرابت با زندانیان، هر لحظه روحشان را آزار می‌دهد و به بدترین شکل مجازات می‌کند. امیدواریم حمایت مسؤولان و خیرین از این خانواده‌ها هرگز دریغ نشود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول