اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بازگشت به چرخه تولید کارخانه بزرگ ورامین با تلاش دستگاه قضایی+فیلم

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: کارخانه شیر وارنا که به دلیل معوقات بانکی و بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی دچار مشکل و تعطیلی شده بود، با تلاش دادگستری تهران و اقدامات قضایی انجام شده، احیاء و به تولید بازگشت.

بازگشت به چرخه تولید کارخانه بزرگ ورامین با تلاش دستگاه قضایی+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران ظهر امروز در آیین بهره برداری از کارخانه شیر وارنا اظهار کرد: فعالیت این واحد تولیدی با توجه به مشکلاتی که برای آن حادث شد، حدود یک دهه متوقف شد و خسارات قابل توجهی را تحمیل کرد که متوجه شهرستان ورامین، اشتغال و تولید شد.

وی گفت: پشتوانه‌های قانونی قابل توجهی برای حمایت از تولید داریم و بالاتر از همه این موارد فرمان مقام معظم رهبری است که تنها شعار نیست و باید به آن توجه شود.

 رئیس کل دادگستری استان تهران عنوان کرد: اگر تولید را قبول داریم باید به طرق ممکن از آن پشتیبانی کرد و مهم‌تر از آن مانع زدایی شود.

حشمتی خاطرنشان کرد: این کارخانه با حکم ورشکستگی در اختیار دادگستری استان تهران قرار گرفت که با تلاش شبانه روزی موانع مسیر این واحد تولیدی رفع شد و اکنون در وضعیت ممتازی قرار دارد و اجازه نخواهیم داد که این کارخانه با مشکل مواجه شود.

وی با بیان اینکه ما به عنوان سربازان در صف مقدم قوه قضاییه وظیفه خود می‌دانیم تولید را در همه ابعاد دنبال کنیم، اظهار کرد: ما امانت دار هستیم و این واحد حتما به مالک اصلی آن عودت داده می‌شود.

 رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه خیلی از واحد‌های تولیدی در اختیار ما سودده هستند، گفت: باید همه در خدمت تولید باشیم، به تولید داخل اعتقاد داشته باشیم و  واردات را محدود و ضابطه‌مند کنیم.

حشمتی با بیان اینکه سودی که بانک‌ها برای بخش تولید می‌گیرند واقعا فاجعه است و باید ضابطه جدی وضع شود تا بهره تولید به حداقل برسد، عنوان کرد: بهره‌های بانکی در کشور برای تولید اصلا به صلاح نیست و متاسفانه در بدنه‌های کارشناسی فاجعه اتفاق می‌افتد که واقعا باید تولید نجات پیدا کند.

وی با بیان اینکه تحریم نعمتی برای شرکت‌های دانش بنیان شده است، گفت: همه شاکله نظام باید تسهیلات لازم را برای تولید ایجاد کند، در همین واحد تولیدی بخش‌های متخلف آمدند و اینجا را به شکل جزیره‌ای توقیف کردند که بالاخره زمین خورد.

 رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: یکی از پشتیبانی‌های بخش تولید عرصه و زمین است؛ متاسفانه در همین استان تهران از عرصه‌هایی به طور غیرمجاز استفاده می‌شود و این به ضرر کشور و تولید است.

حشمتی ادامه داد: زمین، بزرگترین حامی تولید است باید از آن حفاظت شود؛ اما متاسفانه با زمین به عنوان یک کالای روز برخورد می‌شود و سوءاستفاده‌های فراوانی می‌شود که به صلاح تولید نیست.

کارخانه شیر وارنا با تولیدات بیش از هزار تن تعطیل شده بود

بابک ترکی مسئول اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: کارخانه شیر وارنا که از سال ۸۶ به بهره برداری رسیده بود و تولیدات بیش از هزار تن داشت، با وجود فعالیت ۶۰۰ کارگر در اواخر سال ۹۶ و سال ۹۷ تعطیل شده بود.

وی با بیان اینکه اموال توقیف شده با مبلغی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان به شخصی واگذار شده بود که اهلیت مدیریت کارخانه را نداشت، گفت: با پیگیری مستمر و ورود دستگاه قضایی در سال ۹۹ امتیاز این کارخانه از بانک خلع ید و انتقال مدیریت کارخانه انجام شد.

مسئول اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری تهران در ادامه خاطر نشان کرد: کارگروهی در اداره امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه تشکیل شد و طی پیشنهادی ابراز شد که کارخانه به اشخاص دیگری جهت سرمایه گذاری واگذار نشود و تصمیم بر این شد تا توسط مالکین قبلی کارخانه احیا و بازگشت به تولید انجام شود.

ترکی افزود: در حال حاضر ۱۱۵ نفر کارگر در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند و ۸۳ جلسه موثر در جهت احیا و بازگشت به تولید این واحد صنعتی لبنی برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول