اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

قوانین بخش تعاون را اجرا می‌کنیم/قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و‌کار در اولویت

رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در نشست مشترک با روسای اتاق های تعاون، بازرگانی و اصناف و جمع کثیری از فعالان اقتصادی، توسعه بخش تعاون را در گرو اجرای مقرراتی است که در این حوزه وجود دارد.

قوانین بخش تعاون را اجرا می‌کنیم/قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و‌کار در اولویت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، آیت الله ابراهیم رئیسی امروز در نشست با اعضای اتاق بازرگان و تعاون بیان داشت: توسعه بخش تعاون سندی دارد و موجود است و این سند باید برای توسعه بخش تعاون اجرایی شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: در واگذاری ها باید از ظرفیت های بخش تعاون استفاده کرد وی گفت: ظرفیت تعاون در حوزه های تامین، تولید و توزیع کالا باید مد نظر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه قانون مداری یکی از محورهای مهم است، خاطر نشان کرد: باید قانون بهبود فضای کسب و کار که اجرایی نشده، اجرا شود و ما این قوانین را اجرایی می‌کنیم.

آیت الله رئیسی خطاب به فعالان اقتصادی گفت: این جلسه آغاز است و نه انجام؛ دیدگاه‌ها و نظرات شما در قبال مسائل اقتصادی برای هر دولتی موثر خواهد بود، چون شما میدان دار اقتصاد کشور هستید؛ باید سالی چند مرتبه با فعالان اقتصادی جلسه داشت و من این آمادگی را دارم در دولت خود این نشست‌ها را ادامه دهم.

رییسی گفت: با توجه به دغدغه مردم که مسائل اقتصادی است، روندی را برای این مسئله دنبال می‌کنیم یک شناخت مسئله، دو شناخت راه حل و راهکار،  سوم تعیین اولویت‌ها و چهارم در میدان عمل میدان داری کردن است؛ یعنی در اتاق جلسات ننشستن و همراه و همکار بودن با میدان داران صحنه است.

رئیسی ظرفیت‌ها و منابع موجود برای رشد و توسعه کشور را برشمرد و حلقه مفقوده را مدیریت کارآمد و جهادی دانست. به گفته وی با کمک مدیریت کارآمد می‌توان این ذخایر و داشته‌ها را به قدرت اقتصادی تبدیل کرد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: قدرت مدیریت، هماهنگی مدیران، توجه به مطالعات کارشناسی شده از لازمه‌های یک دولت مقتدر بوده و این مؤلفه‌ها برای بروز ثبات در تصمیمات اقتصادی لازم است.

این کاندیدای ریاست جمهوری ثبات در کلیه حوزه‌های اقتصادی را از لازمه‌های توسعه دانست و ادامه داد: با نشستن در دفتر کار، نمی‌توان تصمیم کارآمد گرفت. تولید باید محور تمام تصمیمات در دستگاه‌ها و حتی قوای سه‌گانه قرار بگیرد؛ وقفه در این بخش را به‌هیچ‌عنوان قبول ندارم.

او درباره اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی نیز گفت: معتقدم در واگذاری‌ها به‌صورت موردی دچار مشکلاتی شدیم، اما این روند باید ادامه پیدا کند. باید بخش خصوصی واقعی را به‌جای خصولتی‌ها مدنظر قرار دهیم. بخش خصوصی باید فعالانه در این حوزه مشارکت کند. نکته دیگری که باید ملاک عمل باشد، تجدیدنظر درباره کلیه مجوزها و موانع در محیط کسب‌وکار است. این مسائل نباید مانع حرکت بخش خصوصی در بستر اقتصاد باشد.

رئیسی درباره وضعیت ارز و نوساناتی که طی سال‌های گذشته تجربه کردیم نیز تصریح کرد: مدیریت نرخ ارز در یک اتاق دربسته امکان‌پذیر نیست. در این مورد ارتباط بین بازار و نظام تصمیم گیر بسیار مهم است. مدیریت بازار ارز باید با توجه به بازار اتفاق افتد، در این راستا دیدگاه‌های دانشگاهی نیز باید ملاک قرار بگیرد. در این زنجیره نباید علم و جایگاه آن را فراموش کنیم.

او در حال حاضر ارتباط موجود بین ایران با همسایگان خود را نیز نامناسب خواند و ادامه داد: ایران با این سطح از ظرفیت‌ها باید روابط خود را با همسایگان توسعه دهد. ارتباط با دنیا برای حل مسائل اقتصادی باور ماست.

این کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه مدیریت بازار را اولویت اقتصادی امروز کشور دانست و ادامه داد: نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که یک روز جوجه را معدوم کنیم و یک روز در صف مرغ بایستیم. نقش مدیریت در اقتصاد بسیار اهمیت دارد. دراین‌بین باید بر نقش و جایگاه تعاونی‎‌ها نیز تأکید کنم. توسعه تعاونی‌ها، اجرای قوانین مربوط به این بخش و استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در روند خصوصی‌سازی، تأمین و عرضه کالا یک ضرورت غیرقابل‌انکار است.

رئیسی همچنین بر اجرای قانون در کلیه بخش‌های کشور تأکید کرد و ادامه داد: مؤلفه اصلی برای اجرای عدالت، توجه به اجرای قانون است. در این راستا باید قانون‌مداری محور حرکت دولت قرار بگیرد و در این راستا قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و‌کار در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول