اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انجام 42 هزار آزمایش فنی و تخصصی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان آذربایجان‌شرقی، گفت: در راستای ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی استان، بیش از ۴۲ هزار آزمایش متنوع در سال گذشته توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان به ثبت رسیده است.

انجام 42 هزار آزمایش فنی و تخصصی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن ربانی‌ارشد، مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: این استان دارای ۵ شعبه و ۲۸ واحد محلی و ۸۳ نفر کارکنان فنی و غیر فنی در ۲۶ پروژه مستقر و غیرمستقر مشغول به ارائه خدمات می‌باشند.

وی با اشاره به آزمایش‌های متنوع و متعددی که در سال گذشته در این آزمایشگاه انجام شده است افزود: این آزمایشگاه ۶۲۸ مورد آزمایش‌ قیر، ۱۰۰ مورد مرغوبیت مصالح سنگی، ۲۰ مورد طرح اختلاط بتن، ۲۴ مورد تعداد گزارش‌های ژئوتکنیک، ۵۸ مورد آزمایش CBR ،۶۲ مورد طرح اختلاط آسفالت، ۱۷۱ مورد آزمون جوش به روش غیرمخرب، ۲ هزار و ۵۴۰ مورد آزمایش میلگرد، ۴۱۰ مورد آزمایش‌های شیمی،۱۰۵ مورد آزمایش مغزه‌گیری بتن، یک‌هزار و ۷۷۳ متر حفاری، ۱۵ مورد گزارش GSI ،۱۷ مورد انجام و گزارش آزمایش دانهول، ۵ مورد انجام و گزارش آزمایش ژئوالکتریک، ۳۱ مورد آزمایش پتروگرافی، ۲ هزار و ۱۰۵مورد آزمایش آسفالت، ۴ هزار و ۷۹۴ مورد آزمایش عملیات بتنی و ۳۱ هزار و ۵۶۲ مورد آزمایش عملیات خاکی (شامل دانسیته در محل، دانه‌بندی و تعیین ضخامت) را در سطح استان به ثبت رسانده و نتایج تحویل کارفرمایان شده است.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش آفرینی آزمایشگاه در پروژه‎های ملی و استانی یادآور شد: پروژه محور سراب– نیر، قطعه ۸ الف راه ‌آهن، قطعه ۳ شبستر- سلماس، پروژه‌های اداره راه خداآفرین، قطعه ۷ راه‌آهن، قطعه ۱ و ۲ بستان‌آباد- سراب، باند دوم مرند- ایو اوغلی، قطعه۱،۲، ۳،۴ و ۵ خواجه – ورزقان، قطعه ۳ مراغه – هشترود، قطعه ج محور جلفا- مرند، قطعه ۲ ب اهر- تبریز، قطعه ۴ - ۳ مراغه – هشترود، قطعه ۸ و ۹ ب راه‌آهن، قطعه ۱۰ راه ‌آهن، واحد مس سونگون، منطقه آزاد ارس، بیمارستان هزار تختخوابی، واحد اهر- مشکین، راه‌آهن بستان‌آباد- سراب، ایستگاه خاوران، سازمان عمران شهرداری و ندامتگاه تبریز از جمله پروژه‌هایی است که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در ارتقاء کیفی آنها تاثیرگذار بوده است.

ربانی.ارشد  با اشاره به پروژه‎‌های شاخص استان که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آنها حضور داشته است، تصریح کرد: این آزمایشگاه با ارتباط تنگاتنگی که با سازمان‌ها و دستگاه‌‎های اجرایی استان داشته است، توانسته در حوزه راه، راه‌آهن، فرودگاه، آب و صنایع و ... مستقر بوده و با رعایت استانداردهای روز دنیا و بهره‌برداری از توانمندی‌ و تخصص کارکنان خود با حفظ کیفیت ساخت در سرعت بخشیدن به اتمام و به سرانجام رساندن پروژه‌ها تلاش نماید.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه امسال تصمیم به ورود به بازارهای جدید و صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه است، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده با استانداری آذربایجان‌شرقی و انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی منطقه قره‌باغ جمهوری آذربایجان به عنوان بازار هدف برای صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نظر گرفته شده است.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، وی در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته دوره‌های متنوع آموزشی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان برگزار شده، بیان داشت: ۵ هزار و ۷۶ نفر- ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت برای کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شده است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول