اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله نتانیاهو به مقام فرانسوی؛ «اسرائیل قطب دموکراسی منطقه است»!

پس از هشدار وزیر امور خارجه فرانسه درباره جداسازی نژادی در فلسطین اشغالی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن حمله لفظی به او مدعی شد: «اسرائیل تنها قطب دموکراسی در منطقه است».

حمله نتانیاهو به مقام فرانسوی؛ «اسرائیل قطب دموکراسی منطقه است»!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع عبری‌زبان، شامگاه (چهارشنبه)، از حمله لفظی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه خبر دادند.

پس از درگیری‌های اخیر در میان شهروندان فلسطینی و ساکنان سرزمین‌های اشغالی، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌و‌گویی تلویزیونی درباره خطر جداسازی نژادی در فلسطین اشغالی هشدار داده بود.

به گزارش وبگاه شبکه عبری‌زبان «آی۲۴» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات گفت: «ما درس‌های اخلاقی فرانسه را تحمل نخواهیم کرد. من به‌شدت به سخنان رئیس دیپلماسی فرانسه اعتراض دارم که گفت اسرائیل ریسک [تبدیل شدن] به یک دولت جداسازی نژادی را می‌کند».

نتانیاهو در ادامه اظهارات خود مدعی شد: «این ادعا خجالت آور و بی‌اساس است. در اسرائیل، تمام شهروندان با هر نژادی در برابر قانون برابر هستند. اسرائیل قطب دموکراسی و حاکمیت قانون  در منطقه ماست و تنها دولت دموکراتیک در منطقه».

این اظهارات در واکنش به اظهارات لودریان بود که طبق گزارش شبکه «الجزیره»‌  اخیرا در گفت‌و‌گویی تلویزیونی گفته بود: «اولین بار است که در آنجا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد که این نشان می‌دهد در صورت [اجرای] راه‌حل دیگری غیر از راهکار دولتی زمینه برای جداسازی نژادی به مدت طولانی فراهم خواهم شد».

در پی تجاوزهای ساکنان و پلیس رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی به ویژه در مسجد الاقصی و محله «الشیخ جراح»، از سیزدهم آوریل، موج جدیدی از درگیری‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها آغاز شده است.

این درگیری‌ها پس از هشدار گروه‌های مقاومت به جنگی دوازده روزه کشیده شد؛ جنگی که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با میانجیگری کشور مصر آتش‌بس در آن را پذیرفت.

پس از اعلام آتش‌بس تل‌آویو، گروه‌های مقاومت فلسطینی تأکید کردند که تا زمان پایبندی رژیم صهیونیستی به آتش‌بس، به آن متعهد خواهند بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول