" />
" />
" />
" />
اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح پنجمین اقامتگاه بوم‌گردی سرخه

پنجمین اقامتگاه بوم‌گردی در روستای بیابانک شهرستان سرخه به نام دژ گلی افتتاح شد.

افتتاح پنجمین اقامتگاه بوم‌گردی سرخه

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اقامتگاه بومگردی دژ گلی به عنوان پنجمین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان سرخه افتتاح شد.

بیابانک اولین روستایی در استان سمنان است که بافت تاریخی ثبت شده در فهرست ملی دارد؛ ثبت بافت تاریخی و افتتاح اقامتگاه‌های بوم‌گردی، زمینه‌ساز توسعه شهرستان وزین و فرهنگی سرخه است.

شهرستان سرخه قابلیت برندسازی در حوزه تاریخی و توسعه گردشگری را دارد؛ کویر، دشت، کوهستان و روستاهای قابل توجه تاریخی از جمله جاذبه‌های شهرستان سرخه است.

وجود فضاهای دست‌کند برند معماری سرخه است؛ روستاهای جوین و بیابانک همانند ابیانه و ماسوله قابلیت تبدیل به برند گردشگری را دارند و تحقق این موضوع نیاز به مشارکت جامعه محلی و مسؤولان دارد.

در روستاها نباید به دنبال الگوی توسعه شهری باشیم؛ بلوک‌های سیمانی، آسفالت و ... همسان با بافت روستاها نیست و در مرمت‌ها باید حفظ هویت روستاها مورد توجه قرار گیرد و از نمادهای تاریخی بومی و محلی استفاده شود.

توجه به میراث معنوی و غذاهای محلی در شهرستان سرخه ضرورت دارد؛ توجه به میراث معنوی و استفاده از خوراک‌های محلی در رستوران‌ها و مراکز پذیرایی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری پایدار باشد.

به گزارش فارس، شهرستان سرخه در حال حاضر ۴۴ اثر ثبت شده در فهرست ملی دارد و این شهرستان با جاذبه‌های گردشگری قابل توجه، قابلیت جذب گردشگر را دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول