اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رتبه هفدهم کرمان از لحاظ شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور/رویکرد اقتصاد استان تکیه بر دانش باشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در حال حاضر استان کرمان در رتبه هفدهم کشور از لحاظ شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارد.

رتبه هفدهم کرمان از لحاظ شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور/رویکرد اقتصاد استان تکیه بر دانش باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند ظهر امروز در شصت و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با محوریت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد دانش‌محور تاکید کرد که منابع غنی باید در اختیار صندوق پژوهش و نوآوری استان باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه در استان کرمان طی ماه‌های اخیر به لحاظ رویکردی و گفتمانی، ضرورت تحول در اقتصاد استان ایجاد شده است، گفت: با همت اتاق بازرگانی طی ماه‌های اخیر گره‌های کور در حوزه توازن، ضعف زیرساخت‌ها و حوزه دانش‌بنیان شناسایی شدند و امیدواریم با تبدیل آنها به سند، مسیری روشنی را پیش روی آینده داشته باشیم.

وی تصریح کرد: پتانسیل عظیمی در محل قدیمی کارخانه‌های نساجی بافته‌های کرمان برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایشگاه دائمی محصولات آنها وجود دارد که در حال مذاکره با بنیاد مستضعفان هستیم.

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این نشست عنوان کرد: اقتصاد استان از تکیه بر منابع باید به تکیه بر دانش تغییر کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان، بهره‌وری، مهارت‌آموزی و توسعه صادرات همه قطعات پازلی هستند که می‌خواهیم به هدف کلی توسعه استان با تکیه بر دانش و توسعه با ارزش افزوده برسیم.

طبیب‌زاده لازمه تحقق این مسأله را حرکت جهادی به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان با وجود همه پتانسیل‌ها، دانشگاه‌ها و مقاطع عالیه تحصیلی در سطح استان دانست و افزود: در حال حاضر استان کرمان در رتبه هفدهم کشور از لحاظ شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارد. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان همچنین از تشکیل انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان برای هم‌افزایی شرکت‌ها و تدوین سند فناوری استان توسط این انجمن نام برد.

سپهوند رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان هم ابراز کرد: تنها پارامتری که در اشتغال وجود ندارد اشتغال دانش‌بنیان است.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز از کلیدخوردن اصلاح قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس یازدهم در کمیسیون‌های صنایع، اقتصادی و آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد. 

تدوین نقشه راه برای توسعه فناوری استان، ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان و ایجاد مرکز مشاوره در حوزه رونق شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد.

پورابراهیمی از حمایت زینی‌وند استاندار کرمان از طرح‌های صنعتی در استان نام برد و گفت: زیرساخت‌های توسعه صنعت در استان به‌سرعت در حال رشد است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول