اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

حقوق فرهنگیان باید نزدیک به حقوق اساتید دانشگاه باشد/ لزوم بازنگری قوانین آموزشی و پرورشی

معاون اسبق وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه حقوق معلمان و فرهنگیان باید نزدیک به اساتید دانشگاه باشد، گفت: آموزش و پرورش مطلوب زمانی اتفاق می‌افتد که معلم به جایگاه رفیع خودش از لحاظ منزلت و معیشت بدون دغدغه برسد.

حقوق فرهنگیان باید نزدیک به حقوق اساتید دانشگاه باشد/ لزوم بازنگری قوانین آموزشی و پرورشی

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، احمد حیدری معاون اسبق وزارت آموزش‌ و پرورش در نشست مجازی‌ جمعیت فرهنگیان جوان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم به سمت مراحل تکوینی در جامعه برسیم باید به آموزش و پرورش مطلوب برسیم که سه عنصر بسیار مهم در ایجاد این مهم نقش ایفا می‌کنند؛ اولین عنصر، معلم به‌عنوان رکن اصلی است دومین عامل دانش‌آموز و نحوه پرورش و سومین عامل هم امکانات و ارتباطات اجتماعی جامعه است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مطلوب زمانی اتفاق می‌افتد که معلم به جایگاه رفیع خودش از لحاظ منزلت و معیشت بدون دغدغه برسد، گفت: معلم اگر دغدغه‌ای خارج از محیط درس داشته باشد قطعا تمرکز اصلی بر روی تعلیم‌ و تربیت نخواهد داشت و تعلیم‌ و تربیت به‌درستی انجام نمی‌شود؛ جامعه‌ای می‌تواند پیشرفت کند که شالوده اصلی آن یعنی فرهنگ و معلم پیشرفت کنند.

حیدری اضافه کرد: ما در دولت نهم و دهم به یک پویایی و یک روند رشد بسیار خوبی در معیشت و منزلت معلمان رسیدیم به‌عنوان مثال بیمه طلایی معلمان بسیار کارآمد و مثمر ثمر بود و به‌عنوان یک منزلت برای معلمان حساب می‌شد و همچنین مشکل مسکن معلمان در این دوره حل‌ شده بود؛ ضمن اینکه زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده بود و همین تشکل فرهنگیان جوان ماحصل همین دانشگاه فرهنگیان است که ما زیرساخت‌های آن را ایجاد کردیم و تشکل شما می‌تواند آموزش‌وپرورش را از کوهپایه به نوک قله برساند.

 وی در نقد عملکرد دولت فعلی بیان کرد: در هشت سال این دولت متاسفانه در آموزش و پرورش سیاسی‌بازی‌های زیادی اتفاق افتاد و متأسفانه جامعه تعلیم و تربیت ما تبدیل به یک جامعه سیاست زده شده است. 

معاون پارلمانی وزیر آموزش‌ و پرورش در دولت نهم گفت: متأسفانه در دوره وزارت یکی از وزرا، اطلاعات بسیار غلطی به مجلس داده‌ شده بود که یکی از این اطلاعات این بود که ما در آموزش‌ و پرورش صد هزار نیروی مازاد داریم و این اطلاعات غلط باعث شد که دانشگاه فرهنگیان که نخبگان جامعه در آن حضور داشتند عملاً به تعطیلی کشیده شود، دانشگاهی که می‌توانست 30 هزار دانشجو جذب کند فقط به جذب حدوداً سه هزار دانشجو اکتفا کرده بود و ما وقتی‌که به کمبود معلم رسیدیم شروع به مدرسه فروشی کردیم و دانش‌آموزان ما توسط معلمین که تخصص در امر تربیت نداشتند تربیت شدند و عمر این دانش‌آموزان تباه شد.

وی با بیان اینکه اگر مسؤولان ما به سند تحول بنیادین اعتقادی نداشته باشند عملاً در اجرای آن توفیقی حاصل نمی‌شود، ادامه داد: متأسفانه این دولت، سند تحولی که همه زیرنظام‌های آن نوشته شده بود را به تباهی کشاند و به‌جای آن سند ۲۰۳۰ را که تربیت نیرو در تراز جامعه لیبرال را مطرح می‌کرد را اجرا کرد که خوشبختانه رهبر معظن انقلاب جلوی این امر را گرفت.

حیدری افزود: متأسفانه در این دولت تورم زیادی داشتیم باعث شد که سفره معلمان خالی شود و حقوق معلمان نسبت‌به تورم نسبت‌به سال‌های گذشته حدوداً به یک هشتم برسد.

این کارشناس آموزش‌ و پرورش گفت: بودجه‌ای که آموزش‌ و پرورش دارد باید آن را در راستای زیرنظام‌های سند تحول آموزش‌ و پرورش خرج کند کما اینکه این دولت برای اجرای سند تحول درخواست بودجه از مجلس را داشت و می‌گفت که یکی از دلایلی که سند را اجرایی نمی‌کنیم به‌خاطر کمبود بودجه است 

وی افزود: امیدواریم که رتبه‌بندی معلمان آن‌طور که باید و در شأن معلمان است، اجرایی شود نه آن‌طوری که متأسفانه این دولت این طرح را به مجلس آورده‌ است؛ حقوق معلمان و فرهنگیان ما باید نزدیک به اساتید دانشگاه  باشد چون که  معلمان ما زحمات بسیار زیادی می‌کشند و قوانین آموزش و پرورشی ما حتما باید مورد بازنگری در مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول