اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ششمین سالگرد اولین شهید مدافع حرم کردستان در قروه برگزار شد

ششمین سالگرد شهید منوچهر سعیدی اولین شهید مدافع حرم استان کردستان در زادگاهش در قروه برگزار شد.

ششمین سالگرد اولین شهید مدافع حرم کردستان در قروه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، امسال برای دومین سال پیاپی به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراسم شهید منوچهر سعیدی اولین شهید مدافع حرم استان کردستان در زادگاهش روستای میهم سفلی در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در میان مراسم علاوه بر مردم شهیدپرور روستای میهم سفلی، مسوولان لشکری، نظامی، روحانیون شهر دزج و قروه نیز حضور داشتند.

خانواده شهید منوچهر سعیدی امسال نیز هزینه مراسم سالگرد این شهید والامقام را خرج امور خداپسندانه کردند و ۴ هزار قرص نان را میان اقشار مختلف مردم توزیع کردند.

گفتنی است، شهید منوچهر سعیدی با اوج‌گرفتن جنگ در سوریه، در سال ۱۳۹۲ به این ‌کشور اعزام و در مقابل عوامل تکفیری تروریستی داعش می‌ایستاد.

این شهید بعد از بازگشت از سوریه یک بار در سال ۱۳۹۴ در حالیکه منتظر به دنیا آمدن فرزند دومش بود، به صورت خودجوش و در جهت کمک به روستاهای محروم عراق به این کشور اعزام شد، اما بعد ۱۰ روز حضور در کشور عراق، در روز دهم خردادماه سال ۱۳۹۴ مورد حمله انتحاری عوامل تکفیری تروریستی داعش قرار می‌گیرد و به جمع همرزمان شهیدش می‌پیوندد.

فرازی از وصیتنامه شهید منوچهر سعیدی:

درود بر امام امت، که صلاح دنیا و آخرت ما در پیروی از ولایت فقیه است. راه امام و شهدا را ادامه دهید که خیر دنیا و مصلحت آخرت شما در آن است. از مردم مسلمان و غیور کشورم می‌خواهم که نگذارند خون شهیدان پایمال شود تا انقلاب‌مان پایدارتر شود. از مردم، برادران و خواهرانم می‌خواهم همگی بسیجی باشند که بسیج عزت و اقتدار کشور است. از شما مردم و فرزندانم می‌خواهم با انقلاب به سستی برخورد نکنید و همیشه پشتیبان امام و رهبری باشید.

از مردم کشورم می‌خواهم فرزندان خود را تشویق نمایند که راهی را که راه حق و امام است ادامه دهند و به جبهه‌های حق علیه باطل بروند و اگر کسی مانع رفتن فرزندش به جبهه‌های جنگ شود تأکید می‌کنم که او مسئول است. از مردم شهیدپرور کشورم می‌خواهم که همیشه در صحنه باشند تا همه دشمنان اسلام و ایران بدانند مردم غیور ما همیشه در صحنه هستند و نمی‌گذارند خللی بر جمهوری اسلامی وارد شود.

در آخر از شما می‌خواهم به یاد روز جزا باشید و پیرو ائمه اطهار باشید.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول