اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف سعودی به اخبار مربوط به حضور نیروهای اماراتی در جنوب یمن واکنش نشان داد

پس از گزارش یک خبرگزاری آمریکایی درباره تلاش امارات برای ساخت یک پایگاه نظامی در تنگه باب المندب، یک مقام ائتلاف سعودی ضمن تکذیب این خبر، مدعی شد که این اخبار صحت ندارند.

ائتلاف سعودی به اخبار مربوط به حضور نیروهای اماراتی در جنوب یمن واکنش نشان داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع مسئول در ائتلاف سعودی ضمن رد گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتد پرس» درباره حضور نیروهای اماراتی در یکی از جزایر باب المندب، امروز (پنجشنبه) مدعی شد که تجهیزات موجود در جزیره «میون» (جنوب غرب یمن-تنگه باب‌المندب)‌ تحت کنترل فرماندهی ائتلاف (عربستان سعودی) است.

آسوشیتدپرس اخیرا با دست‌یابی به یک سری‌تصاویر ماهواره‌ای گزارش داده بود،‌ به‌رغم‌ آنکه امارات در سال ۲۰۱۹ خروج نیروهایش را از یمن اعلام کرد؛ اما هم‌اکنون پایگاهی هوایی در جزیره میون یمن در حال ساخت است که طبق گفته برخی منابع، نیروهای اماراتی در آن حضور دارند.

 مقام یادشده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در این خصوص ادعا کرد:‌ «اخباری که در آن‌ها از حضور نیروهای امارات عربی متحده در جزیر‌های سقطری و میون صحبت شد، صحت ندارد».

این مقام که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، اضافه کرد:‌ «تجهیزاتی که در جزیر میون وجود دارد، تحت کنترل فرماندهی ائتلاف است».

وی در اظهاراتش مدعی شد که از این تجهیزات برای تقابل با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و همچنین «تأمین امنیت دریانوردی» و «حمایت از نیروهای ساحل غربی» استفاده می‌شود.

این مقام ائتلاف سعودی همچنین ادعا کرد که تلاش‌های فعلی امارات و نیروهای ائتلاف بر تقابل هوایی با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به منظور آنچه آن را دفاع از مأرب خواند، متمرکز است.

به رغم آنکه امارات عربی متحده در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد، نیروهای نظامی خود را از یمن خارج کرده است، منابع خبری با دست‌یابی به تصاویر ماهواره‌ای گزارش دادند که این کشور هم‌اکنون در حال ساخت یک پایگاه هوایی در جزیره یمنی «میون» است.

این ادعا در حالی مطرح شده است که مقامات دولت مستعفی یمن در ارتباط با پایگاه مذکور به آسوشیتدپرس گفته بود که امارات در پشت تلاش‌های جدید برای ساخت این پایگاه قرار دارد.

 «جرمی بنی» سردبیر بخش خاورمیانه شرکت اطلاعاتی «جینز» که سال روند ساخت و ساز‌های جزیره میون را دنبال کرده بود، در ارتباط با این پایگاه به آسوشیتدپرس گفته بود: «به نظر می‌رسد که این یک هدف راهبردی طولانی‌مدت به منظور زمینه‌سازی برای حضور تقریبا دائم است. این مسئله شاید صرفا مربوط به جنگ یمن نباشد و شما باید وضعیت بارگیری‌ها را نگاه کنید که تا حدی در آنجا یک امر اساسی به شمار می‌رود» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول