اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جرایم انتخابات بدون هیچ اغماض رسیدگی می‌شود/ تا دیروز به تائید صلاحیت‌های شورای نگهبان حمله می‌کردند و حالا به ردصلاحیت‌ها

رئیس ‌کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر رسیدگی به پرونده‌های فساد گفت: بدون سند و مدرک نمی‌توان کسی را متهم کرد ولی یقین بدانید رسیدگی به جرایم انتخابات بدون هیچ اغماض انجام می‌شود.

جرایم انتخابات بدون هیچ اغماض رسیدگی می‌شود/ تا دیروز به تائید صلاحیت‌های شورای نگهبان حمله می‌کردند و حالا به ردصلاحیت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی هاشمیان شامگاه پنج‌شنبه در جمع بازرسان هیئت‌های نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری استان گلستان اظهار کرد: دستگاه قضایی استان گلستان اعلام آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ اعلام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات این دوره از حساسیت خاص خودش برخوردار است، تصریح کرد: هیچ زمانی این‌قدر معاندین نظام بر یک کلمه که مردم ما پای صندوق‌های رأی نیایند متحد نبودند، آنها که در داخل خودشان تعارضات بسیار و حادی دارند ولی در کم‌رنگ کردن انتخابات ایران اتفاق‌نظر دارند، تلاش می‌کنند حضور مردم پای صندوق‌ها خلوت شود .

* استان گلستان در همه دوره‌های انتخابات خوش درخشیده است

رئیس ‌کل دادگستری استان گلستان افزود: هیچ‌کس در هیچ دوره‌ای نتوانسته در جریان برگزاری انتخابات خدشه وارد کند، آن‌قدر چینش قانون‌گذاری مترقی بوده‌ است و امکان اینکه کسی در انتخابات تخلف کند نیست برای اینکه ناظران صالح و سالم وجود دارد.

هاشمیان با بیان اینکه استان گلستان در همه دوره‌های انتخابات خوش درخشیده است، گفت: استان گلستان جزو استان‌های رده‌بالای مشارکت حداکثری در انتخابات بوده ‌است، در این دوره هر تدبیری داریم باید به خرج دهیم تا حضور مردم را پای صندوق‌های رای تسهیل کنیم، تا می‌توانیم سنگ‌ها را برداریم اما نمی‌گوییم کار خلاف قانون انجام دهید.

وی خطاب به اعضای هیئت‌های نظارت با اشاره به اینکه برای تسهیل حضور مردم در انتخابات راهکارها را پیدا کنید، ابراز کرد: زمینه حضور مردم را تا می‌توانیم حداکثری کنیم.

* خویشتن‌داری کنید، مر قانون رعایت شود

رئیس ‌کل دادگستری استان گلستان افزود: هجمه‌هایی که اکنون به شورای نگهبان چه از سوی افراد داخلی و یا خارجی در همه دوره‌ها بوده و در حال حاضر بیشتر است، آنها به تشخیصی که تا دیروز به تأیید صلاحیت‌های شورای نگهبان حمله می‌کردند و امروز به رد صلاحیت‌ها حمله می‌کنند.

هاشمیان خطاب به هیئت‌های اجرایی و نظارت تصریح کرد: عملکرد شما زیر تلسکوپ است، حتی اگر اشتباه فردی از شما سر بزند مطمئن باشید نه پای شورای نگهبان بلکه به پای نظام نوشته می‌شود، برخی دنبال این هستند که اقدامی انجام دهید تا شما را از مسیر وظایفی که برایتان ترسیم ‌شده است، خارج کنند.

وی ادامه داد: گاهی سر صندوق حرفی ‌می‌زنند که شما را عصبانی کنند، حرف توهین‌آمیز می‌زنند تا شما هم توهین کنید و این مسائل را فیلم بگیرند و در فضای مجازی نشر دهند، باید خویشتن‌داری کنید، مر قانون رعایت شود.

* بستر مشارکت حداکثری نباید به هر قیمتی و یا هر تخلفی انجام شود

رئیس ‌کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه هیچ‌کس مشروعیت ندارد مصلحت‌اندیشی کند، اظهار کرد: ما باید مر قانون را رعایت کنیم اگر می‌خواهیم پیش خدا و مردم سربلند باشیم، خط‌قرمز همه ما قانون باشد.

هاشمیان گفت: وظایف ذاتی قوه قضاییه و ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی؛ رسیدگی به جرایم انتخاباتی است که در شهرستان‌ها و مرکز استان تشکیل‌ شده است.

وی با تاکید چندباره نسبت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: بستر مشارکت حداکثری نباید به هر قیمتی و یا هر تخلفی انجام شود، برخی می‌خواهند از حضور حداکثری سوءاستفاده کنند و ما تخلفات را نادیده بگیریم، برخی کاندیداهای شوراها تبلیغات زودهنگام کردند تا زمینه مشارکت حداکثری فراهم شود که این رویه اشتباه است.

* بدون سند نمی‌توانیم کسی را متهم کنیم

رئیس ‌کل دادگستری استان گلستان گفت: کسانی که مدعی اجرای قانون هستند باید در پایبندی به قانون الگو باشند، باید در جهت توجیه افراد قدم برداریم که تخلفات را بدانند، همه باید از قانون مطلع باشند.

هاشمیان، شأن دیگر ستاد پیشگیری از جرایم را در برخورد با متخلفان برشمرد و افزود: با هیچ‌کس اغماض نداریم اعلام تخلف انتخاباتی باید مستند باشد، در رسیدگی به پرونده‌های فساد هیچ خط قرمزی نداریم اما بدون سند نمی‌توانیم کسی را متهم کنیم رسیدگی به جرایم بدون هیچ اغماض و خط قرمزی انجام می‌شود.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول