اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای فرآورده‌های زیتون و انار

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان از صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای فرآورده‌های زیتون و انار خبر داد.

صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای فرآورده‌های زیتون و انار

سیروس صارمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دو بانوی کشاورز شهرستان طارم، موفق به اخذ نشان حدمجاز آلاینده‌ها برای محصولات تولیدی خود، زیتون و انار شدند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان تصریح کرد: با عنایت به اهمیت و نقش بسزای محصولات کشاورزی سالم، بر سلامت مصرف‌کنندگان، یکی از وظایف خطیر سازمان ملی استاندارد ایران و به تبع آن اداره کل استاندارد استان زنجان، ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات کشاورزی سالم است.

 صارمی افزود: در همین راستا صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها برای محصولات کشاورزی در این استان، جزو اولویت‌های این اداره کل بوده است و در اردیبهشت ماه سال جاری نیز با صدور دو فقره گواهی حد مجاز آلاینده‌ها، برای دو محصول کشاورزی زیتون و انار، تعداد گواهی‌های صادر شده، در این استان به عدد پنج رسید.

وی با بیان اینکه اعطای این نشان به محصولات کشاورزی، در واقع به مصرف‌کننده در مورد کیفیت محصول اطمینان خاطر بیشتر، می‌دهد، عنوان کرد: دستورالعمل نشان حد مجازآلاینده‌ها در محصولات کشاورزی با همکاری سازمان ملی استاندارد در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده است و این نشان به مدت سه سال اعتبار دارد و پس از این مدت باید دوباره تمدید شود.

سرپرست اداره کل استاندارد زنجان در ادامه با بیان اینکه در طی یک ماه گذشته اقدام به بازرسی از 213 واحد صورت گرفت، گفت: کارشناسان این اداره کل، به منظور کنترل کیفیت محصولات، در اقدامات نظارتی خود، نسبت به نمونه برداری و خرید محصولات پر مصرف شامل روغن سرخ کردنی، روغن آفتابگردان، شیرفرادما، پنیرخامه‌ای، کره پاستوریزه و آرد گندم از مراکز عرضه کردند، که نمونه‌های خریداری شده برای انجام آزمون و کنترل و پایش به آزمایشگاه همکار ارسال شد.

وی یادآور شد: این طرح، به منظور حمایت از مصرف کنندگان و اطمینان از سطح کیفیت محصولات تولیدی در کشور، همه ساله، توسط کارشناسان و بازرسان ادارات کل استاندارد استان‌ها، در سطح کشور اجرا می شود.
سرپرست استاندارد استان زنجان، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده کالاهای غیر استاندارد مراتب را به سامانه ۱۵۱۷ اعلام کنند تا از بروز هرگونه مشکلات احتمالی جلوگیری بعمل آید.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول