اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

جلیلی: نباید مردم برای دریافت اقلام ضروری صف بکشند/ استفاده از شبکه مویرگی فروشندگان خُرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی دولت می‌خواهد در شرایط خاص، گوشت مرغ توزیع کند، به‌جای به‌صف کردن مردم، می‌تواند با استفاده از شبکه مویرگی فروشندگان خرد و همچنین سامانه‌های اطلاعاتی به توزیع کالاهای اساسی در شرایط خاص بپردازد.

جلیلی: نباید مردم برای دریافت اقلام ضروری صف بکشند/ استفاده از شبکه مویرگی فروشندگان خُرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از یک گفتگوی تصویری پیرامون مسئله معیشت، با توضیح مثالی از نظام توزیع فوق هوشمند در سبد مطلوب غذایی، گفت: وقتی دولت می‌خواهد در شرایط خاص، گوشت مرغ توزیع کند، ‌میتوان مثل کاری که دولت فعلی کرد مردم در مکان‌های مشخصی صف بکشند و در انتظار بمانند؛ اما راه دیگر این است که دولت با استفاده از شبکه مویرگی فروشندگان خرد و همچنین سامانه‌های اطلاعاتی به توزیع کالاهای اساسی در شرایط خاص بپردازد.

جلیلی ادامه داد: در این صورت نه تنها کرامت مصرف‌کنندگان حفظ خواهد شد بلکه فروشندگان خودشان در این امر از یکدیگر سبقت می‌گیرند و سعی دارند تا مشتری بیشتری جذب کنند.

وی افزود: این کار نیاز به سخت‌افزار ندارد و با همین زیرساخت فعلی می‌توان آن را اداره کرد.

جلیلی با بیان اینکه دولت الکترونیک به معنای دیجیتالی شدن داده‌ها نیست، تصریح کرد: دیجیتالی کردن داده‌ها و تقاطع اطلاعات مراحل اولیه دولت الکترونیک است؛ دولت می‌تواند با زیرساخت‌های موجود وارد مراحل هوشمندسازی و فوق هوشمندسازی خدمات بشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: لازمه تکمیل مراحل دولت الکترونیک، اشراف به موضوع و تمرکز برای به ثمر رساندن آن است؛ حال آنکه همه‌ دولت‌ها خواهان ارتقاء سطح ارائه خدمات به مردم هستند.

وی در این راستا بیان کرد: دولت‌ها وقتی دچار روزمرگی شوند و رویکردشان به موضوعات انفعالی باشد، ابتکار عمل را از دست خواهند داد و معطل می‌مانند. نمونه آن اتفاقی بود که در توزیع سبدکالا و اقلام ضروری در این دولت رخ داد.

جلیلی تاکید کرد: انتخاب مردم در تعیین راهکارها و سرنوشت اداره کشور در چهار سال آینده، نقطه عطف این انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول