اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کویت: اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است

وزیر خارجه کویت گفت که جنایات شنیعی که ارتش رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده، می‌تواند جنایت جنگی شمرده شود.

کویت: اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت امروز (پنج‌شنبه) گفت که موضع این کشور در خصوص حمایت از فلسطین تا دست‌یابی مردم این سرزمین به حقوق کامل و قانونی خود ثابت است.

احمد الصباح به خبرگزاری رسمی کویت گفت که فلسطینیان باید کشور مستقل خود را در مرزهای ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی تشکیل دهند و موضوع فلسطینی از موضوعات مورد اهتمام و درجه اول سیاست خارجی کویت است.

او در ادامه با اشاره به ۱۲۰ حمله هوایی با استفاده از ۵۲ جنگنده در عرض ۲۵ دقیقه در غزه و شهادت غیرنظامیان و نابودی زیرساخت‌ها و بمباران مساجد، منازل، مدارس و مراکز خبری گفت: «این تجاوز ۱۱ روز به طول انجامید و ۲۵۴ نفر به شهادت رسیدند که ۶۶ نفرشان کودک و ۳۹ تن از آن‌ها زن و پنج تن از شهدا، معلول بودند. در این یورش بیش از ۸۰۰۰ نفر مجروح شدند. بیش از ۱۵۰۰ ساختمان مسکونی و ۵۰ مدرسه تخریب شد و ۷۵ هزار خانواده آواره شدند.»

وزیر خارجه کویت سپس گفت: «جنایت‌های شنیعی که نیروهای اشغالگر اسرائیلی مرتکب شدند، می‌تواند جنایت جنگی شمرده شود. اشغالگران به وسیله زور و ظلم و ستم و تفکر تجاوزگرانه، طی عملیات وحشیانه‌ای علیه برادران فلسطینی در قدس و غزه، دست به کشتار انسان، تخریب بناها، آتش زدن نباتات و درختان زدند و به فریاد کودکان و شیون زنان درمانده توجهی نکردند.»

درگیری گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه (۳۱ اردیبهشت) در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول