اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کمک ۱۸۰۰۰ یورویی سفارت ژاپن به انجمن ام‌اس کردستان/پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات به بیماران ام‌اس

مدیرعامل انجمن ام اس کردستان گفت: سفارت ژاپن در راستای کمک‌های بشردوستانه با انجمن کردستان قرارداد منعقد کرده و حدود ۱۸ هزار یورو به این انجمن کمک کرده است.

کمک ۱۸۰۰۰ یورویی سفارت ژاپن به انجمن ام‌اس کردستان/پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات به بیماران ام‌اس

امید حسین‌پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج بمناسبت روز جهانی ام اس اظهار داشت: ام‌اس یکی از بیماری‌های صعب‌العلاج و ناشناخته است که تاکنون درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.

وی افزود: انجمن ام‌اس، انجمن مستقل و ‌وابسته به هیچ ارگانی نیست و هدف از راه‌اندازی آن کمک به بیماران و حمایت از آنهاست.

وی مشاوره روانپزشکی و آموزش مهارت‌های زندگی، اردوهای تفریحی برای بیماران، تامین  بخشی از هزینه‌های درمانی و دارویی، انجام آزمایش رایگان و mri  و خدمات سبد کالا از خدمات انجمن ام‌اس عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه سفارت ژاپن ۴۰ ساله به انجمن‌های ام‌اس دنیا کمک می‌کند اظهار کرد: سال ۹۷ سفارت ژاپن در راستای کمک‌های بشردوستانه با انجمن کردستان قرارداد منعقد کرده است و حدود ۱۸ هزار یورو به انجمن کردستان کمک کرده است.

حسین‌پناهی افزود: هزینه خرید دستگاه‌های فیزیوتراپی و تواتبخشی در سالن انجمن ام‌اس استان از سوی سفارت ژاپن تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه فیزیوتراپی برای بیماران ام‌اس ضروری است یادآور شد: فیزیوتراپی سبب می‌شود سستی و ناتوانی عضلات بیمار برطرف شود.

حسین‌پناهی ورزش استخر، شنا و یوگا و آب درمانی را برای بیماران ضروری برشمرد و گفت: کمک‌های درمانی، فیزیوتراپی و آزمایشگاهی از خدمات انجمن ام‌اس به بیماران است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ میلیون تومان اقلام شرکت بین بیماران ام‌اس توزیع شده است، گفت: سال گذشته یک میلیارد تومان تسهیلات به ۱۰۰ بیمار ام‌اس در کردستان پرداخت شده است.

حسین‌پناهی فعالیت اشتغالزایی را یکی از اهداف انجمن ام‌اس دانست و گفت: انجمن در این زمینه تاکنون نتوانسته به موفقیت دست یابد، بلکه تحقق برنامه اشتغالزایی برای بیماران نیازمند حمایت ادارات استان است.

وی با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند از بیماران خاص حمایت کند گفت: در این راستا خیران زیادی با نیت خیرخواهانه و نوعدوستی از بیماران حمایت می‌کنند.

حسین‌پناهی کمک به بیماران را بزرگترین عبادت توصیف کرد و افزود: خیران زیادی در استان با انجمن ارتباط دارند و انجمن و بیماران را مورد حمایت خود قرار می‌دهند.

وی کرونا را چالش جدی برای بیماران خاص دانست و گفت: ۸۰ درصد بیماران ام‌اس استان واکسن کرونا دریافت کردند و چند نفر نیز به دلیل کرونا فوت کردند.

به گفته وی، در فاز دوم تزریق واکسن کرونا به بیماران ام‌اس باید با مشاوره پزشک معالج و داشتن تاییدیه پزشکی می‌توانند  واکسن دریافت کنند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: در این ۲ سال به دلیل شیوع کرونا همایش ام‌اس برگزار نشده است اما ضرورت داشت دانشگاه علوم پزشکی سمینار ام اس در قالب وب برگزار کند.

شعار امسال روز جهانی ام‌اس «پیوند همگانی برای درک درست و واقعی از ام‌اس» نامگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ساختمان انجمن ام اس سال ۹۳ در زمینی به مساحت ۱۵۰ مترمربع در ۲ طبقه  شامل سالن ورزشی، طبقه همکف و سالن آموزشی  احداث شده است.

خیران کردستانی خانواده وطن دوست، شمس صنوبر طه، دکتر زارع زاده، خانواده لطفی و دکتر راز خطیب در راه‌اندازی انجمن ام‌اس نقش بسزایی داشتند.

تعداد ۵۱۸ زن و ۲۲۲ مرد عضو انجمن ام اس استان کردستان هستند. ایران جزو ۱۰ کشوری است که بیشترین مبتلایان به ام اس را دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول