اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حاکمیت زمینه اشاعه معروف را فراهم کند/ سهل‌انگاری مسؤولان پذیرفتنی نیست

امام جمعه شاهرود گفت: حاکمیت باید زمینه اشاعه معروف را در جامعه فراهم کند و سهل‌انگاری و بهانه از مسؤولان پذیرفتنی نیست.

حاکمیت زمینه اشاعه معروف را فراهم کند/ سهل‌انگاری مسؤولان پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای با مسؤولان شهرستان شاهرود با اشاره به دو آیه سوره آل‌عمران که بر امر به معروف و نهی از منکر تأکید دارد، اظهار کرد: بخشی از امر به معروف فردی است؛ اما آنچه اثرگذاری دارد، کار جمعی در امر به معروف و نهی از منکر است و باید آن را موردتوجه قرار داد.

وی با بیان اینکه حاکمیت باید زمینه اشاعه معروف و نهی از منکر را فراهم کند و زمینه‌ساز آن باشد، افزود: برای اینکه جلوی منکری را بگیریم، باید برای آن مشابهی ایجاد کنیم و به‌طور مثال زمینه ورزش باحیا را حاکمیت فراهم کند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه در حاکمیت همه مسؤولیت داریم و باید در نهی از منکرهای اجتماعی وظیفه خود را انجام دهیم؛ چراکه خداوند دعوت کرده است و ما مشمول آن هستیم، به تعیین تکلیف حرم شهدای گمنام اشاره و بر ایجاد زمینه‌های فرهنگی در این مکان و حفظ قداست آن تأکید کرد.

امینی با اشاره به اینکه در همه مراکز تفریحی و زیارتی باید نظارت و فرهنگ‌سازی صورت گیرد، تصریح کرد: بخش اعظمی از هنجارشکنان جاهل هستند که با ارشاد، راهنمایی، احسان و تذکر متنبه می‌شوند؛ اما بخشی با آگاهی عَلَم طغیان علیه دین برداشته‌اند و باید با این افراد که اندک هم هستند برخورد جدی شود، چون تلاش دارند هتک حرمت و حیثیت کنند و باید هزینه داد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود سهل‌انگاری و بهانه را از مسؤولان پذیرفته ندانست و بر لزوم توجه به کار فرهنگی تأکید کرد و افزود: کارها باید با سرعت انقلابی و خوب انجام شود تا منکرها در جامعه کاهش یابد و ما سهم خود را در این قضیه باید انجام دهیم و مردم و حاکمیت در کنار هم باید در محو این منکرات خدمات ارزنده‌ای انجام دهند.

امینی با اشاره به جلوگیری از ایجاد منکرات در مناطقی که وجه بین‌المللی دارد، افزود: در نظام جمهوری اسلامی برخی منکرات که در مناطق ثبت جهانی انجام می‌شود، بازتاب بین‌المللی دارد و باید از آن جلوگیری شود.

کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت نخبگان

فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این جلسه با بیان اینکه در زمان حاضر با ناهنجاری و پدیده‌های نوظهوری در جامعه مواجه هستیم که دامن‌گیر جامعه شده و باید بدان‌ جدی پرداخته شود، گفت: حاکمیت رسانه به‌منظور عام آن به این ناهنجاری‌ها دامن می‌زند.

ابوطالب جلالی به‌جای خالی نخبگان صاحب ایده و طرح در جلسات شهرستان شاهرود اشاره کرد و گفت: باید از این نخبگان برای برون‌رفت از این ناهنجاری‌ها با کار مطالعاتی و پژوهشی و ارائه راهکار کمک گرفت.

وی با بیان اینکه چالش‌هایی که امروز با آن روبه‌رو هستیم، زمان آغازش از گذشته بوده است، اظهار کرد: در کنار همه هنجارها و ارزش‌های حاکم در کشور، این ناهنجاری‌ها نیز وجود دارد که البته قابل قیاس با هنجارها نیست.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود ادامه داد: البته برای کشور اسلامی وجود این‌ ناهنجاری‌ها نیز نامناسب و نامیمون است که باید با استفاده از ظرفیت و برنامه‌های نخبگان به‌ویژه در حوزه علوم اجتماعی و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی آ« را به حداقل برسانیم.

جلالی با اشاره به اینکه تکالیف حوزه حاکمیتی و وظایف آن مشخص است و با ناهنجاری‌ها می‌توان با برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برخورد کرد و آنها را کاهش داد، گفت: دستگاه‌های متولی در امر فرهنگ باید پاسخگو باشند و نظارت و پیگیری کنند و کار جدی خود را در عرصه اشاعه معروفات و جلوگیری از منکرات انجام دهند.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول