اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

تشدید دوباره تنش‌های مرزی باکو-ایروان؛ یک نظامی جمهوری آذربایجان مجروح شد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در حمله شبانه نظامیان ارمنستانی به مواضع ارتش این کشور در نخجوان حداقل یک سرباز مجروح شده است.

تشدید دوباره تنش‌های مرزی باکو-ایروان؛ یک نظامی جمهوری آذربایجان مجروح شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، با افزایش تنشهای مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان طی چند روز گذشته، دولت باکو روز جمعه اعلام کرد که در حمله و تیراندازی شبانه نظامیان ارمنی حداقل یک سرباز آذری مجروح شده است. 

براساس گزارش الجزیره، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای اعلام کرد، به دنبال حمله نظامیان ارمنی به مواضع نظامیان این کشور در منطقه نخجوان حداقل یک سرباز آذری مجروح شده است. 

براساس این گزارش، سرباز مجروح شده پس از مداوای اولیه به بیمارستان اعزام شده است. 

دولت ارمنستان ادعای تیراندازی نظامیانش به سمت نظامیان جمهوری آذربایجان را رد کرده است.

این درحالیست که خبرگزاری تاس روز پنج شنبه گزارش داده بود که باکو 6 نظامی ارمنی را به دلیل ورود به خاک این کشور اسیر کرده است.

طبق گزارش شبکه «الجزیره»، وزارت دفاع ارمنستان ضمن تأیید بازداشت شش سرباز خود،‌ گفته: «این شش سرباز در حال انجام اقدامات مهندسی در خاک ارمنستان بوده‌اند».

چند ماه بعد از پایان جنگ قره باغ، جدال مرزی اخیر بین باکو و ایروان طی روزهای گذشته باعث تشدید تنشهای مرزی میان دو کشور شده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول