اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید نخست‌وزیر آذربایجان بر اتمام طرح‌های مشترک در دیدار با همتای قرقیزی

در حاشیه نشست شورای رؤسای اتحادیه کشورهای همسود، نخست وزیران قرقیزستان و آذربایجان با یکدیگر دیدار و در مورد همکاری دوجانبه تبادل نظر کردند.

تأکید نخست‌وزیر آذربایجان بر اتمام طرح‌های مشترک در دیدار با همتای قرقیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس بیشکک، در چارچوب نشست شورای روسای اتحادیه کشورهای همسود، «الغ بیک معروف اف» رئیس کابینه وزیران قرقیزستان و «علی هدایت اوغلو اسداف» نخست وزیر آذربایجان دیدار و در مورد همکاری دوجانبه تبادل نظر کردند.

در این دیدار معروف اف گفت: اطمینان دارم که روابط نزدیک و متحد مردم دو کشور به ایجاد همکاری بین بیشکک و باکو در زمینه‌های مختلف کمک خواهد کرد.

به نوبه خود، اسداف انتصاب وی را به سمت ریاست کابینه وزیران تبریک گفت و خاطرنشان کرد که قرقیزستان و آذربایجان یک تاریخ، فرهنگ، زبان و سنت مشترک دارند.

وی تاکید کرد که طرف آذربایجانی علاقه مند است که به زودی عملیات احداث پارک دوستی قرقیزستان و آذربایجان و مدرسه متوسطه «حیدر علی اف» در قسمت جنوبی بیشکک پایان یابد که قبلاً پیش نویس توافق نامه مربوطه را ارسال کرده است.

اسداف از نخست وزیر قرقیزستان برای سفر رسمی به آذربایجان دعوت کرد.

پس از این دیدار ، طرفین توافق کردند که جلسه کمیسیون بین دولتی دو کشور برگزار شود.

در چارچوب این نشست نخست وزیر قرقیزستان به همراه دیگر نخست وزیران کشورهای همسود با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس دیدار کرد.

در این دیدار لوکاشنکو تأکید کرد که سران دولت‌ها باید به دقت درباره موضوعات موجود بحث و تصمیمات لازم را برای ادغام کامل در کشورهای همسود بگیرند.

وی خاطرنشان کرد که این جلسات انگیزه دیگری به توسعه روابط چندجانبه بین کشورهای عضو CIS در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و انسانی می‌دهد.

سپس نخست وزیران به پای سربازان گمنام جنگ جهانی گل گذاشتند و ادای احترام کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول