اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قمی: دولت آینده باید رشد جمعیت را در اولویت قرار دهند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز ما با بحران جمعیت روبرو هستیم و دولت آینده باید موضوع رشد جمعیت را در اولویت قرار دهد.

قمی: دولت آینده باید رشد جمعیت را در اولویت قرار دهند

یه گزارش خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست صمیمی با داشنجویان بسیجی در محل لانه جاسوسی و سازمان بسیج دانشجویی تهران بزرگ به سؤالات دانشجویان در زمینه انتخابات و مسائلی که می‌تواند در عملکرد یک دولت جهادی و انقلابی نقش داشته باشد پاسخ دادند. این نشست تحت عنوان مشارکت حداکثری برای دولت تازه نفس روز پنجشنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع دانشجویان بسیجی به حضور حداکثری در انتخابات تأکید کرد و نقش دانشجویان را در عرصه انتخابات و تحولات کشور موثر دانست و خطاب به دانشجویان با اینکه انتخابات بزرگی در راه است، گفت: دانشجوی تشکلی و مکتبی می‌تواند سرنوشت کشور را بسیار قدرت‌مندانه متحول کند. در این میان  دختران دانشجو می‌تواند عملکرد موثرتری داشته باشد تا جایی که آثارش در جامعه ماندگار شود. البته آقایان دانشجو هم باید با حفظ شئونات اسلامی همراه خواهران باشند و در ایجاد تحولات سیاسی و اجتماعی کشور که منجر به سازندگی و توسعه شود نقش‌آفرینی کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ یکی از دانشجویان درباره سلیقه‌ای عمل کردن ردصلاحیت‌ها گفت: درباره این موضوع دو جمله دارم. یکی اینکه دیگر بس است که بیاییم وقت بگذاریم ببینیم شورای نگهبان بد عمل کرد یا درست. برفرض اینکه از بیست نفر صفر گرفته باشد این موضوع گذشته است. البته باید به جای خودش به آن بپردازیم. اما به آنچه باید فکر کنیم این است که حالا چه کار باید کرد. بنده حقیر هم انتقاداتی به نحوی عملکرد شورای نگهبان دارم و همچنین پیشنهاداتی هم دارم. بسیاری از افرادی که در شورای نگهبان هستند به صداقت، سلامت و انصاف و تقوا می‌شناسم ولی انتقاداتی دارم.

حجت‌الاسلام قمی افزود: مسئله‌ای که شورای نگهبان درباره صلاحیت‌ها و ردصلاحیت‌ها مطرح کرده است اجرای قانون است. من هم فکر می‌کنم برهمین اساس تصمیم گرفته است. در تقسیم کارها شورای نگهبان مسئول احراز صلاحیت است. در این باره معیارهای متفاوتی وجود دارد. یعنی ممکن است فردی پرونده مفتوح حقوقی داشته باشد و همین موضوع باعث می‌شود طبق قاعده‌های موجود صلاحیتش رد شود. اما ممکن است در دوره بعد آن فرد به دلیل اینکه از پرونده مفتوح قبلی تبرئه شده، صلاحیتش تأیید شود. اینکه این رویه درست است یا غلط انتقادات بسیاری دارم. اما صلاحیت در یک مجلس ۱۲ نفری مورد بررسی قرار می‌گیرد و بررسی‌ صلاحیت‌ها براساس یک قاعده و قانون پیش می‌رود. بدون شک باید از قانون تمکین کرد.

رئیس سازمان تبلیغات با بیان اینکه اما جواب به این سؤال که شورای نگهبان باید درباره میزان مشارکت نقش داشته باشد؟ تصریح کرد: به نظر بنده همه باید در جمهوری اسلامی که نظام مردم سالاری دینی است تقویت مشارکت فرض بگیرند. اما نمی‌شود از این نتیجه گرفت کسی که صلاحیتش  به دلایلی احراز نمی‌شود باید تأیید کنیم تا مشارکت زیاد شود این وجهه جمع دارد، نقطه تقارن دارد که در سنجه‌های تفصیلی و تلفیقی باید معلوم شود.

حجت‌الاسلام قمی افزود: اینکه باید فرآیندها اصلاح شود حرف درستی است. جریانات دانشجویی می‌تواند بعد از انتخابات ایرادات فرآیندی و روشن نبودن سنجه‌ها و ملموس نبودن عدله را مورد بررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه آنچه روشن است باید انتخابات برگزار شود و قطعاً یک مشارکت پر شور را شاهد خواهیم بود اظهار کرد: بلد نیستیم با مردم صحبت کنیم و تدبیری برای دردهایشان پیدا کنیم و بستری فراهم کنیم که درباره تعیین سرنوشت خودشان حرف بزنند و به میدان بکشانیمشان باید فکری اساسی کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات افرود: اکنون در شرایطی هستیم که باید روبه جلو حرکت کنیم و کمک به مردم برای تعیین شرنوشت خودشان می‌تواند بهترین عملکرد باشد.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به سوال دانشجویان درباره بحران جمعیت و عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی برای ترویج فرهنگ ازدواج و آسان‌سازی در جامعه پاسخ داد: سازمان تبلیغات اسلامی از هرکسی که  می‌خواهد در زمینه دین و تبلیغ اسلام ناب  کارکند به نحوی حمایت می‌کند، در بحث جمعیت هم همین طور است. در ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری و رشد جمعیت سازمان تبلیغات نگاه هدفمند و حامیانه دارد. حل بحران جمعیت که با آن رو به رو هستیم نیازمند یک استراتژیک است. حتماً دولت آینده یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار دهد همین مسئله رشد جمعیت است. اگر معضل جمعیت حل نشود فردای کشور یک جامعه ضعیفی خواهد بود. حتماً موضوع اقتصادی در مسئله جمعیت مطرح هست ولی ریشه رشد جمعیت ما فرهنگی است. جریان دانشجویی و همه کسانی که می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند باید در این زمینه وارد کار شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول