اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ارزیابی ۱۰۰ نمونه ماده ضدعفونی کننده ویروسی در البرز

مدیر کنترل کیفی موسسه رازی گفت: در مدت همه گیری کووید ۱۹، بیش از ۱۰۰ نمونه ماده ضدعفونی کننده ویروسی به ویژه در مورد کرونا ویروس از مراکز مختلف کشور ارسال و در بخش کنترل واکسن‌های ویروسی مورد ارزیایی قرار گرفت و گواهی‌های مربوطه صادر شد.

ارزیابی ۱۰۰ نمونه ماده ضدعفونی کننده ویروسی در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سینا سلیمانی، مدیر کنترل کیفی موسسه رازی، صبح امروز در جمع اصحاب رسانه که در بستر مجازی صورت گرفت، با اشاره به کنترل کیفیت بیش از ۶۰ فرآورده بیولوژیک در موسسه رازی گفت: این فرآورده ها شامل انواع واکسن‌های ویروسی، باکتریایی، انگلی، واکسن‌های زنده، غیرفعال و واکسن‌های نوترکیب، انواع سرم‌های درمانی، فرآورده‌های خونی، کیت ها و آنتی ژن های تشخیصی هستند که با انجام آزمایش های مختلف براساس منابع معتبر بین المللی تحت فرآیندهای کنترل کیفیت قرار می‌گیرند. 

وی افزود: در این مجموعه تمام آزمایش‌های برون تنی و درون تنی روی فرآورده‌ها انجام می‌شود. در سال‌های اخیر به ویژه از سال ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی مناسبی برای معتبرسازی آزمایش‌های کنترل کیفیت اجرا شده که گام بلندی در ارتقای سطح کیفی تست‌های کنترل کیفیت به شمار می‌آید.

سلیمانی با اشاره به ریشه کنی بیماری‌هایی مانند فلج اطفال و کنترل بیماری‌هایی مانند سرخک در کشور، اظهار کرد: این موفقیت‌های بزرگ سیستم بهداشت و درمان کشور، مرهون تولیدات موسسه رازی است و کنترل کیفیت فرآورده در کسب این دستاوردها نقش به سزایی داشته است. 

وی افزود: واکسن نوترکیب رازی کووپارس نیز که برای کنترل و مهار ویروس کووید ۱۹ به دست محققان توانمند موسسه رازی ساخته شده، در تمام آزمایش‌های کنترل کیفیت نتایج مطلوبی به همراه داشته است.

مدیر کنترل کیفی موسسه رازی همچنین از ارزیابی ۱۰۰ نمونه ماده ضدعفونی کننده ویروسی توسط کنترل کیفی موسسه خبر داد و گفت:  مجموعه مدیریت کنترل کیفیت علاوه بر کنترل فرآورده های داخل موسسه، خدمات استراتژیکی در سطح کشور ارائه می دهد.

این مقام مسؤول یادآور شد: در مدت همه گیری کووید ۱۹، بیش از ۱۰۰ نمونه ماده ضدعفونی کننده ویروسی به ویژه در مورد کرونا ویروس از مراکز مختلف کشور ارسال و در بخش کنترل واکسن‌های ویروسی مورد ارزیایی قرار گرفت و گواهی‌های مربوطه صادر شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول