اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش 3 برابری گردش مالی تاجیکستان و بلاروس

نخست‌وزیر تاجیکستان در چارچوب سفر کاری خود به بلاروس به منظور شرکت در نشست شورای نخست وزیران جامعه همسود با همتای بلاروسی خود دیدار و گفت و گو کرد.

افزایش 3 برابری گردش مالی تاجیکستان و بلاروس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاهر رسول زاده» نخست وزیر تاجیکستان در چارچوب سفر کاری خود به بلاروس با «رومان گالاوچنکو» نخست وزیر این کشور ملاقات کرد.

گالاوچنگو ضمن سخنانی در این ملاقات روابط کشورش با تاجیکستان را دوستانه عنوان کرد و گفت: در سیمای تاجیکستان ما شریک مهم و قابل اعتماد را می‌بینیم.

وی افزایش تقریبا 3 برابری گردش مالی بین دو کشور در سال 2020 میلادی را بسیار مهم خواند و گفت: این بهترین نشان‌دهنده آن است که ما نه تنها گفت و گو می‌کنیم، بلکه اقدامات مشخصی انجام می‌دهیم.

رسول زاده به نوبه خود با ابراز رضایت از سطح روابط با «مینسک» به مناسبات دوستانه و برادرانه سران دو کشور اشاره کرد که امکان توسعه موثر روابط دوجانبه در سطوح مختلف بین دو کشور را فراهم می‌کند.

وی افزود: تاجیکستان و بلاروس برای توسعه تجارت از پتانسیل عظیمی برخوردار هستند.

تاجیکستان و بلاروس در چارچوب سازمان‌های بین المللی همکاری متقابل سودمند و در مسائل اساسی از یکدیگر حمایت می‌کنند.

در ماه‌های ژانویه – فوریه سال 2021 میلادی تجارت مالی بین این دو کشور 25 میلیون دلار برآورد شده است.

گفتنی است که نخست وزیران کشورهای همسود، از جمله نخست وزیر تاجیکستان در چارچوب سفر به بلاروس همچنین با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور این کشور ملاقات کردند.

لوکاشنکو در ملاقات با سران هیات‌های شرکت کننده در نشست شورای نخست وزیران هسمود گفت: امروز ما می‌توانیم با اطمینان کامل بگوییم که پروژه‌ای با نام «جامعه همسود» در عمل تطبیق و بار دیگر قابلیت عملیاتی شدن خود در شرایط دشوار را به اثبات رسانده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول