اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

فراخوان ساخت تجهیزات ثبت و تحریک سلول‌های عصبی/ حرکت به سوی تامین نیازها

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی فراخوانی برای طراحی و ساخت الکترودهای ثبت سیگنال‌های عصبی و تحریک سلول‌ها منتشر کرد.

فراخوان ساخت تجهیزات ثبت و تحریک سلول‌های عصبی/ حرکت به سوی تامین نیازها

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این فراخوان با هدف تامین نیاز مراکز پژوهشی فعال در حوزه علوم اعصاب شناختی منتشر شد. ستاد در آن از شرکت ­های مهندسی درحوزه فناوری­ های شناختی و همچنین هسته ­های پژوهشی دانشگاهی، برای طراحی و ساخت الکترودهای ثبت سیگنال­ های عصبی و تحریک سلول ­های عصبی دعوت کرده است.

در این فراخوان تاکید شده است طراحی و ساخت الکترودها از لحاظ زیست ‌سازگاری، استحکام مکانیکی، سبک بودن، عدم خوردگی در دراز مدت، قابلیت استفاده چند باره و تثبیت موقعیت بر روی بافت (در صورت نیاز) و سازگاری با سیستم ­های تجاری ثبت و تحریک موجود در داخل کشور و علی­ الخصوص بحث کانکتور مورد توجه بوده و دارای اهمیت است.

علاقمندان برای شرکت در این فراخوان می ­توانند تا  15تیر سال جاری نسبت به ارائه پروپوزال برای ساخت الکترودهای ثبت، تحریک یا هر دو مورد اقدام کنند.

همچنین تعداد الکترودهای مورد نظر در قرارداد تضمینی خرید، وابسته به نوع آن­ها و نیازهای داخل کشور بوده و براساس صرفه اقتصادی فناوران و کاربران، توسط مجری پیشنهاد خواهد شد.

علاوه بر مسائلی همچون بررسی سابقه شرکت و هسته پژوهشی، جزئیات ویژگی های ارائه شده و هزینه در نظر گرفته شده برای ساخت الکترودها، مدت زمان آماده شدن و تحویل به ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و همچنین نحوه تضمین در خصوص اتمام پروژه نیز ملاک است. شرکت یا گروهی که در نهایت به عنوان مجری ساخت در هر بخش انتخاب می­ شود، باید شواهد کافی از انجام موفقیت آمیز آزمایش­ های الکتریکی و حیوانی با الکترود طراحی شده را به این ستاد ارائه دهد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول