اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

عزمِ جزمِ روسیه برای پاکسازی فضای اینترنت/ جریمه‌های پی‌در‌پی غول‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی

از یک سال پیش که روسیه تصمیم گرفت تا به طور جدی به فضای اینترنت کشورش و حاکمیت بر آن نظم بدهد، اقداماتی برای مهار غول های فناوری و شبکه های اجتماعی غربی با هشدار، جریمه و کاهش سرعت بارگذاری اینترنت انجام داده است.

عزمِ جزمِ روسیه برای پاکسازی فضای اینترنت/ جریمه‌های پی‌در‌پی غول‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، روسیه در راستای نظم بخشی به فضای اینترنت کشور خود و حاکمیت بر آن در حال بررسی و هشدار به شبکه های اجتماعی و ارائه دهندگان سرویس های اینترنتی است.

به گفته سازمان تنظیم مقررات روسیه، این اقدامات در راستای بخشی از فشار مسکو برای مهار غول‌های فناوری غربی و تقویت آنچه که «حاکمیت اینترنت» خود نامیده می‌ شود، صورت می‌ گیرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حدود یک سال پیش لایحه «حاکمیت اینترنت» را امضا کرد و طبق قانون جدید تهیه کنندگان خدمات اینترنت در روسیه نباید به سرورهای خارجی متصل باشند.

روسیه اقداماتی برای مهار غول های فناوری و شبکه های اجتماعی غربی با هشدار، جریمه و کاهش سرعت بارگذاری اینترنت انجام داده است.

همچنین، از ابتدای فوریه 2021 قانونی در روسیه اجرا شد که شبکه های اجتماعی را ملزم می کند، به طور مستقل محتوای ممنوع را شناسایی و مسدود کنند.

شبکه های اجتماعی ملزم شده اند تا به سرعت دسترسی به چنین اطلاعات ممنوعه ایی را محدود کنند. اگر دسترسی به چنین محتواهایی به صورت مستقل طی 24 ساعت برای آنها ممکن نبود، مدیریت شبکه اجتماعی باید، این اطلاعات را برای سازمان نظارت فدرال ارسال کند.

* جریمه 259 دلاری توئیتر

در راستای این قانون، دادگاه عدالت صلح روسیه، توئیتر را به علت حذف نکردن محتواهای ممنوعه، در مجموع 19 میلیون روبل (259 هزار دلار) جریمه کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، سخنگوی این دادگاه گفت: «این دادگاه 6 پرونده مربوط به توئیتر را مورد بررسی قرار داد و در نهایت این شرکت آمریکا در مجموع محکوم به پرداخت 19 میلیون روبل جریمه شد.»

پیش از این نیز توئیتر 8.9 میلیون روبل (121 هزار و 200 دلار) جریمه شده بود.

* هشدار به توئیتر

اواخر اسفند ماه سال گذشته معاون خدمات فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه گفته بود اگر توئیتر اطلاعات ممنوعه را از این شبکه حذف نکند، مسکو، این شبکه اجتماعی را طی یک ماه مسدود خواهد کرد.

این سازمان، در 10 مارس 2021 نیز به علت نقض قوانین روسیه توسط توئیتر، تدابیری اتخاذ کرد تا در ابتدا سرعت بارگذاری این شبکه اجتماعی در سراسر روسیه کاهش یابد.

 

این سازمان اعلام کرده بود اگر توئیتر همچنان الزامات قانونی روسیه را نادیده بگیرد، این اقدامات مطابق با مقررات ادامه خواهد یافت تا مطالب مربوط به تحریک خودکشی که کودکان را هدف قرار داده، پورنوگرافی کودکان و اطلاعات در مورد استفاده از مواد مخدر حذف شود.(جزئیات بیشتر)

* هشدار به گوگل و جریمه 82 دلاری

همچنین در راستای این مقررات، سه شنبه گذشته نیز ناظر ارتباطات روسیه به گوگل  تنها 24 ساعت مهلت داد تا محتواهای ممنوعه را حذف کند و هشدار داد در غیر این صورت این شرکت جریمه شده و احتمالا با کاهش سرعت ترافیک در این کشور روبرو می‌شود.(جزئیات بیشتر)

یک روز پس از این هشدار، گوگل از سوی دادگاهی در مسکو به دلیل امتناع از حذف اطلاعات ممنوعه در دو پرونده جدا، 82 هزار دلار جریمه شد.

پیش از این، به همین علت سرعت دسترسی به توئیتر در روسیه کاهش داده شده است.

به گفته یک مقام روس، 20 تا 30 درصد لینک هایی با محتوای ممنوعه شامل وب سایت های سازمان های تروریستی افراطی، یا سایت هایی با تصاویر پورنوگرافی کودکان و فروشگاه  آنلاین مواد مخدر، از نتایج جستجوی گوگل در روسیه حذف نمی شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول