اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

قیام ۱۵ خرداد را آغاز زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) می‌دانیم

امام جمعه گنبدکاووس گفت: قیام ۱۵ خرداد یکی از موضوعات مهم تاریخ انقلاب اسلامی بوده و ما آن را زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) می‌دانیم.

قیام ۱۵ خرداد را آغاز زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) می‌دانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی پیش از ظهر امروز در سومین جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با موضوع ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ خردادماه امسال اظهار کرد: هریک از سالروزهای ارتحال امام خمینی (ره)، شهادت امام جعفر صادق (ع) و قیام ۱۵ خرداد موضوعات مهمی است که باید جداگانه به آن پرداخته شود.
وی تصریح کرد: بعد از ارتحال امام خمینی (ره) مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر معظم انقلاب انتخاب کردند که این انتخاب درست سبب شده تا ایشان بیش از ۳۰ سال با درایت کشتی انقلاب را در شرایط ویژه و خاص در مسیر درست هدایت کند.
امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود نیاز است تا ویژگی‌های خاص رهبر معظم انقلاب و دیدگاه‌های وی در حضور حداکثری مردم برای عموم تبیین شود.
وی با اشاره به شیوع کرونا و محدودیت در برگزاری مراسم‌های باشکوه در این سه مناسبت خاص پیش‌رو بیان کرد: پیشنهاد می‌شود هر اداره، روستا یا مدرسه یک محفل با تبیین جامعه هدف خود برگزار کند و از فضای شاد مدارس در مسیر روشنگری و اطلاع‌رسانی جامعه هدف در این مناسبت‌های مهم استفاده شود.
ترابی گفت: با همکاری مرکز بزرگ اسلامی در نمازجمعه این هفته سخنرانانی حضور یافته و در کنار تشریح مناسبت‌های ملی و مذهبی این ایام درباره حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح سخنانی داشته باشند.
وی ابراز کرد: فضاسازی محیطی در تاثیرپذیری مردم نقش بسزایی داشته که انتظار می‌رود، انجام شود.
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به قیام ۱۵ خرداد گفت: قیام ۱۵ خرداد یکی از موضوعات مهم تاریخ انقلاب اسلامی بوده و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است که باید این موضوع برای جوانان و نسل آینده به خوبی تفهیم و تبیین شود.
* تبیین اهداف نظام جمهوری اسلامی مهمترین هدف بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) با هدف و دیدگاه امام خمینی (ره) به عنوان یک گفتمان تحول در کشور ایران اسلامی و اینکه بزرگداشت تنها با برگزاری مراسم عزاداری اکتفا نشود، برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: تبیین اهداف نظام جمهوری اسلامی و بیان شخصیت‌ها و ویژگی‌های امامین انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با استفاده از ظرفیت‌هایی مانند سپاه، شجره طیبه، هیئت‌های مذهبی، دانشگاه‌ها و دیگر ظرفیت‌ها مراسمات گفتمان به صورت تلفیقی و تبیینی در چند مباحث مهم به ویژه انتخابات پیش‌رو داشته باشیم.
حجت‌الاسلام سیدخلیل صفی‌الحسینی گفت: در شب ۱۴ خرداد مراسم متمرکز بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) در مسجد قائمیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در شب ۱۵ خرداد نیز مراسم متمرکز به‌مناسبت قیام ۱۵ خرداد و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجدی به همین نام در بلوار دانشجو برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین مراسمات دیگری با جمعیت محدودتر در حوزه شهر و روستاها در کنار فضاسازی شهری انجام می‌شود.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول